A magyar–szlovák összefogás példája lehet a komáromi villanybusz
További Belföld cikkek
- Botrányt kiáltott a Fidesz Erzsébetvárosban: Önkormányzati lakást adott saját jegyzőjének a polgármester
- Nemi erőszak miatt elfogatóparancsot adtak ki a TV2 sztárjával szemben
- Emberölés miatt köröz a rendőrség egy 16 éves lányt
- Több autópályán balesetek okoztak torlódást, Budapesten felborult egy autó
- A Bimbó utcai anyagyilkos azt állítja, hogy muszáj volt elkövetnie a gyilkosságot
A Volánbusz első, saját tulajdonú, zéró emissziós autóbusza a Komárom és Komárno közötti helyi közlekedésben teljesít szolgálatot, nem véletlenül. A BYD K9 típusú, zöld technológiával hajtott autóbusz itt készült, a BYD Electric Bus & Truck Hungary komáromi telephelyén.
Szijjártó Péter az átadón azt mondta, hogy a kínai vállalat az európai gyártásában kulcsszerepet szán komáromi gyárának.
A BYD modern technológiával állít elő környezetkímélő buszokat, és fontos szerepet játszik abban a törekvésünkben, hogy Magyarország a régi idők dicsőségéhez hasonlóan újra ez európai autóbuszgyártásban is egy értelmezhető pozíciót töltsön be
– hangsúlyozta a külgazdasági és külügyminiszter, aki szerint ez is mutatja a keleti nyitás politikájának sikerét.
Szijjártó Péter Magyarországgal és Szlovákiával kapcsolatban elmondta, hogy már megszületett az oltási igazolások kölcsönös elismeréséről szóló megállapodás, így a beoltottak szabadon utazhatnak az országok között. A magyar diplomácia irányítója szerint most egy teljesen új világgazdasági és világpolitikai korszak bontakozik ki, amelyben azok tudnak majd sikeresek lenni, akik fel tudják ismerni az együttműködés lehetőségét.
Mi magyarok és szlovákok az elmúlt egy évtizedben bizonyítottuk, hogy sokkal jobb, hogyha együttműködünk, mintha nem
– fogalmazott a miniszter.
Komárom polgármestere ugyancsak az összetartozásra helyezte a hangsúlyt.
Az a tény, hogy a helyi ipari parkban gyártott elektromos busz fog közlekedni a Duna két partja között, nem csupán egy környezetbarát fejlesztés, hanem az új Monostori híddal együtt Észak- és Dél-Komárom összetartozásának egy újabb szép, minden tekintetben 21. századi szimbóluma is
– jelentette ki Molnár Attila. Túlparti kollégája, Komárno polgármestere is szinte ugyanezt emelte ki.
Nekünk komáromiaknak kiemelten fontos, hogy a Duna ne szétválassza, hanem összekösse a város északi és déli részét
– mondta Keszegh Béla.
Az új, környezetkímélő jármű beszerzésének támogatására Komárom és Kormárno önkormányzata, valamint a Volánbusz az Interreg együttműködési program keretében pályázott a határon átnyúló közösségi közlekedési szolgáltatások javítására. A projekt teljes költsége csaknem egymillió euró, amelyet 85 százalékban az Európai Régiófejlesztési Alapból finanszíroztak. Ez magában foglalja
a 153 millió forint értékű elektromos autóbuszt,
- a buszmegállók és a végállomások megújítását,
- az utasokat aktuális információkkal ellátó okos-panelek kihelyezését
- és a járathoz kapcsolódó mobil applikációt.
A busz töltésére szolgáló berendezés a Volánbusz komáromi autóbusz-állomásán kap helyet. A jármű 100 százalékos töltöttséggel 300 kilométert képes egyhuzamban megtenni, az akkumulátor 3,5 óra alatt tölthető fel. A járművet üzemeltető Volánbusz egyébként az idén 1665 autóbusz beszerzésére indít közbeszerzési eljárást, amelyekből – az eljárások sikere esetén – várhatóan közel 700 meg is érkezik az év végéig.
A jármű-fiatalítási program eredményeként a jövő év végéig a vállalat teljes autóbusz-állományának 40 százaléka megújul
– mutatott rá a cég elnök-vezérigazgatója. Pafféri Zoltán szerint jövőre nagyobb arányú beszerzés várható az alternatív meghajtású járművekből is, a tervek szerinta jármű-állomány 4 százaléka lesz elektromos vagy CNG hajtású autóbusz. Ennek érdekében 100 tisztán elektromos autóbusz beszerzésének támogatására nyújtott be pályázatot társaság a Zöld Busz projekt keretében, illetve kiírta az elektromos autóbuszok beszerzésére a közbeszerzési eljárásokat.
A Volánbuszt magába foglaló MÁV első embere is a környezetbarát flottafejlesztésre helyezte a hangsúlyt.
A cél nem kisebb, mint hogy 2050-re elérjük a kvázi klímasemlegességet, ehhez egységes, környezettudatos és költséghatékony közösségi közlekedésre van szükség, aminek kialakításán folyamatosan dolgozunk
– mondta Homolya Róbert. A MÁV–Volán-csoport mellett egyébként a BKV sem akar kimaradni a zöldítésből. A fővárosi közlekedési vállalat még március végén írt ki tendert 80 tisztán elektromos busz idei beszerzésére, és okulva a korábbi támadásokból, most már feltételekhez kötötték a közbeszerzésben való részvételt. Csak olyan pályázók nyújthatnak be ajánlatot, akik rendelkeznek megfelelő referenciával.
Emlékezetes, hogy legutóbb a meghirdetett tender idején létrejött cég nyert, aztán visszalépett, a versenytársak pedig perrel fenyegettek. Na ezt most azzal védik ki, hogy a hirdetmény feladásától visszafelé számított 3 éven belül produkálni kell teljesített szerződést, és csak olyan cégek tehetnek ajánlatot, amelyek árbevétele a megelőző üzleti évben elérte a másfél milliárd forintot,.