Különös történetről számoltak be az Index fórumozói: a zuglói Csömöri út és a rákospalotai Drégelyvár utca közötti felüljárón elakadt a forgalom, miután szembement egymással több BKK-busz.
Az eset úgy fordulhatott elő, hogy a felújítás alatt álló hídon az egyetlen járható sáv miatt váltakozó irányú közlekedést biztosítanak, és jelzőlámpa szabályozza, mikor melyik irányból lehet felhajtani rá. Igen ám, csakhogy a jelen helyzetben egy megkülönböztetett jelzést használó mentőautó a lámpa piros jelzésénél ment át a két kerületet összekötő felüljárón, ahova viszont szemből egy busz is érkezett. Mire a két jármű el tudott haladni egymás mellett, addigra viszont a másik irányból is váltott a lámpa, így még két busz belekerült ebbe a csapdahelyzetbe.
Szerencsére nem lett ebből baleset, de a száguldó mentővel akár ez is megtörténhetett volna. Ez rávilágít a több mint egy éve kialakult helyzet tarthatatlanságára. A 44 éve épített felüljárón 1989-ben volt az utolsó állagmegóvó beavatkozás, azóta viszont a szerkezete balesetveszélyessé vált, emiatt kezdték el tavaly áprilisban a felújítását. A munkák közben azonban olyan mértékű károsodásra derült fény, hogy le kellett állítani a kivitelezést. A Budapesti Műszaki Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékétől megrendelt szakvélemény alapján sokkal nagyobb mértékű beavatkozás szükséges ahhoz, hogy a híd élettartamát legalább 10-15 évvel meg tudják hosszabbítani: vagy újjá kell építeni, vagy közúti aluljárón kell helyette átvezetni a forgalmat a vasúti vágányok alatt.