Kitágítják a 3-as metrót, hogy jobban érezzük magunkat
További Belföld cikkek
- „A gyermek nem üzenőfal és postásnak se használjuk”
- Olyat tett Sulyok Tamás, amire még nem volt példa elnöksége alatt
- Nem tartanak a magyarok az atomháborútól, de Orbán Viktor békemissziójában sem bíznak
- Magyarok tízezrei szenvednek a rejtélyes betegségben: „Úgy fájt, hogy állva aludtam, az ajtónak támaszkodva”
- Letartóztattak egy apát, akit a saját lányának molesztálásával gyanúsítanak
Bár a 3-as metró hét belvárosi állomásán egyelőre szünetel a forgalom, a két galériás szerkezetű, fordító állomáson – a Nagyvárad téren és a Lehel téren – fontos korszerűsítési munkák indultak. A Nagyvárad téren készül az akadálymentesítést biztosító lift aknája, és a sínpálya bontása is elkezdődött az egyik oldalon, ami az állomás területének korlátozásával jár, de még nincs hatással a közlekedésre. A Lehel téren az elkerített építési területek mögött komoly bontási munkálatok folynak.
A Nagyvárad tértől egészen a Nyugati pályaudvarig sétálva változatos képet mutat a pálya, néhol teljesen eltűntek a sínszálak, néhol egymás mellett látszólag indokolatlanul sok fekszik, mivel az összes sínszál beszállítása megtörtént, de olyan szakaszt is találunk, ahol már a sínszélesség beállításán dolgoznak.
A Semmelweis Klinikák és Corvin-negyed állomáson a legmarkánsabb változást a lejtakna területén láthatjuk, az új mozgólépcsők beépítése zajlik, amiből három már a helyére került. A biztonsági előírásoknak megfelelően vízköddel oltó berendezésekkel egészülnek ki a szerkezetek.
A korábban utasokat kiszolgáló, összesen 27 mozgólépcsőből már 24-et teljesen elbontottak és elszállítottak. Minden állomáson egyszerre folytatnak bontásokat és építéseket. Az állomási diszpécserhelyiségek lassan elnyerik végső formájukat és a belső kialakítás is hamarosan elindul. Az új különleges gépészeti berendezések szállítása is a végéhez közeledik. A főszellőző alagutakban injektálásokat végeznek, és helyenként már a ventilátorok összeállítását is befejezték.
A Deák Ferenc téri állomáson a legjelentősebb a szerkezeti átépítés. Az 2-es és 3-as metróvonalat összekötő átjáróban a szögletes formát eredményező téglafalat bontják, hogy a felújítás után az eredeti csőszerkezet váljon érzékelhetővé, így tágítva a térérzetet. Az akadálymentes elérést biztosító lift összekötő folyosója pedig már összeért a peronnal.
Így jár a 3-as metró a júliusi hétvégéken
A felújítási munkák miatt a legtöbb júliusi hétvégén, így 3-án és 4-én, 10-én és 11-én, illetve 17-én és 18-án a szerelvények egész nap Újpest-központ és a Lehel tér között járnak. A Lehel tér és Kőbánya-Kispest között a korábbi hétvégéken megszokott módon, az M3-as pótlóbusszal lehet utazni.
Július 24-től, szombattól négy héten át – munkanapokon és hétvégén is – csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között jár a metró, Kőbánya-Kispest és a Göncz Árpád városközpont között pótlóbusszal lehet majd utazni.