A fővárosi Fidesz hajózási korrupciót gyanít, a BKV szerint minden rendben
További Belföld cikkek
- A rendőrök előtt hajtott át a piroson egy ittas sofőr
- Tovább nőtt az orvosi ügyeletek és a mentők leterheltsége
- Jelentősen nő a Magyar Posta dolgozóinak fizetése 2025-ben
- Karácsony Gergely bejelentést tett: „Újabb nagy lépést tettünk Budapestért”
- Felgyújtotta magát, majd több száz métert gyalogolt otthonáig egy dél-békési férfi
A BKV új hajózási szerződése kiszámíthatóbb, ellenőrizhetőbb és magasabb bevételeket ígér – közölte a társaság szombaton az MTI-vel.
A BKV közleménye szerint „az új szerződéses konstrukció a korábbiaknál több kontrollpontot és szigorúbb ellenőrzési lehetőséget tartalmaz”, így a bevétel a korábbi évekhez viszonyítva lényegesen nagyobb lesz. A hajózás újraindulását követően magasabb bevételekre és fenntarthatóbb működésre lehet számítani – írták.
A BKV a dunai hajójáratainak üzemeltetésére kiírt közbeszerzési eljárással kapcsolatban a szombaton megjelent hírekre reagálva azt közölte:
a híradások által sugalmazottakkal ellentétben a közbeszerzési eljárás szabályosan, átlátható módon zajlott, és a társaság számára előnyös módon zárult.
Ismertették, a hajózásra kötött szerződéseik 2019 végén, illetve 2020-ban jártak le. Ezen szerződések hatályának további hosszabbítására nem volt jogszerű lehetőség. A hajózási szolgáltatás folyamatos biztosításához új, a legjobb árak elérésének érdekében pedig a lehető legszélesebb piaci kört megcélzó, a minőségre is nagy hangsúlyt helyező eljárás lefolytatására volt szükség.
A nyílt közbeszerzési eljárás hirdetményének feladási dátuma 2020. június 11. volt, „így ennek ismeretében nehezen állítható, hogy gyorsan és gyanús körülmények között zajlott volna a közbeszerzés lefolytatása” – írta a BKV.
Közölték, az eljárás elvi felépítése teljesen azonos a korábbi, 2012 óta alkalmazott eljárásokéval, ezért nem helytálló az a kijelentés, miszerint a futamidő túlzott lenne. Egy hosszabb időtávú szerződés minden, a szerződésben szereplő fél számára a kiszámíthatóságot, a tervezhetőséget, végső soron pedig a kedvezőbb költségszint elérésének lehetőségét teremti meg. A közlemény szerint továbbá a BKV által üzemeltetett közszolgáltatási hajójáratok végleges megszüntetéséről – minden ezzel ellentétes híresztelés ellenére – nem született döntés. Éppen ezért a társaságnak a koronavírus-járvány által keltett bizonytalan gazdasági körülmények között is fel kellett készülnie a közszolgáltatási hajózás indulására, többek között a közbeszerzési eljárás eredményes lefolytatásával – írták.
A BKV közölte, 2020 végén a tervezettnél alacsonyabb rendelkezésre álló forrás miatt merült fel az elképzelés a hajózás 2021-es átmeneti szüneteltetéséről. Ekkor már a közbeszerzési eljárást nem lehetett jogszerűen felfüggeszteni, halasztani. A hajózási szolgáltatásra kiírt, a közelmúltban zárult nyílt közbeszerzésen a nyertes ajánlati ár a széleskörű verseny eredményeként alacsonyabb lett a becsült értéknél.
A legalacsonyabb érvényes ajánlatot benyújtó Magyar Kikötő Zrt. referenciájával kapcsolatban a BKV külön felvilágosítást kért az ajánlattevőtől, amelyet az ajánlattevő határidőn belül megtett
– olvasható a közleményben.
A fővárosi Fidesz-frakció szombati Facebook-bejegyzésében írt arról, hogy „erős gyanú” merült fel, hogy a fővárosi dunai hajójáratok üzemeltetésében győztesként kihirdetni kívánt cég referenciáival komoly gond lehet, akár hamisnak is minősíthetők. A frakció azt kérte Karácsony Gergely főpolgármestertől, hogy indítson teljes körű vizsgálatot és annak megnyugtató lezárásáig azonnali hatállyal tiltsa meg a BKV-nak a szerződéskötést.