- Belföld
- megafon központ
- infuencer
- bayer zsolt
- rákay philip
- bohár dániel
- filep dávid
- kötter tamás
Kiderült, hány millióba kerül a kormánypárti influenszerek felépítése
További Belföld cikkek
- Elfogtak és előállítottak egy szökevény tengerimalacot a budapesti rendőrök
- Sokaknak nem futja ajándékra, de vannak, akiknek meleg ételre sem karácsonykor
- Betiltották a szilveszteri tűzijátékozást a III. kerületben
- A dolgozók váratlan élethelyzetei miatt szünetel a fül-orr-gégészeti ügyelet a szekszárdi kórházban
- Tízmillió forintos büntetést kapott a Magyar Vízilabda Szövetség
A hvg.hu összegyűjtötte, hogy a Megafon Központ, valamint a velük együttműködő kormánypárti megmondóemberek mennyi pénzt költöttek el eddig Facebook-hirdetésekre:
- A Megafon Központ a saját Facebook-oldala hirdetésére 990 252 forintot,
- Rákay Philip 19 964 145 forintot,
- Bohár Dániel 11 177 061 forintot,
- Deák Dániel 6 952 209 forintot,
- Filep Dávid 4 559 553 forintot,
- Kötter Tamás pedig 450 000 forintot szánt a marketingre.
Összesítve:
44 093 220 forint ment el a hirdetésekre.
A cikkben azt is leírták, hogy az influenszereket ebben javarészt a Megafon támogatta. Bohár Dániel és Rákay Philip esetében a teljes összeget ők fizették. Ugyanez igaz a többi szereplőre is, azzal a kitétellel, hogy Deák Dániel 34 ezer forintot, Filep Dávid pedig 58 ezer forintot maga finanszírozott a hirdetésekből.
Na de miből fizetik?
Azt viszont nem tudni, hogy a Megafon Központ pontosan honnan is szerzi ehhez a pénzt.
Ők azt állítják, hogy adományokból tartják fenn magukat, és az influenszereket is a hozzájárulóik pénzéből finanszírozzák.
A Megafon egyébként Bayer Zsoltot és a Hír TV hírszerkesztőjét, Déri Stefit is támogatja, bár ők még nem kaptak pénzt hirdetésre. Bayer Zsolt esetében ezt az magyarázza, hogy ő már régóta rendelkezik egy kialakult olvasó- és követőtáborral, ezért nincs szüksége erre, míg Déri Stefi csak nemrég, július elsején csatlakozott a csapathoz.
Sok pénzből kevés követő, Orbánnak a nyomába se érnek
Ha a Megafon hét influenszerének, valamint az oldaluknak a követési számait összeadjuk, akkor kiderül, hogy összesen
234 968 követőjük van.
Ez az elköltött pénzmennyiség fényében nem mondható kiemelkedő teljesítménynek, különösen, mivel rendszerint ugyanazok az emberek szokták elkezdeni követni ezeket az oldalakat. Összehasonlításképp: Orbán Viktor miniszterelnöknek a Facebookon a fenti összesített eredménynél egyedül is sokkal több, 1,1 millió követője van.