További Belföld cikkek
- Varga Mihály elfogadja a kormányfő jelölelését a jegybankelnöki munkára
- Varga Mihály pénzügyminisztert jelöli Orbán Viktor a jegybank élére
- Orbán Viktor: Hálásak vagyunk a románoknak, hogy ezt lekísérletezik nekünk
- Vogel Evelin újra megszólalt: Nem azt mondom, hogy Orbán jó, azt mondom, Péter nem jó
- Holttestet találtak az M3-as autópálya mogyoródi szakaszánál
Ha súlyemelésben indult volna az olimpián a Lánchíd felújításán dolgozó toronydaru, biztosan dobogós lenne: kétszer is megemelt egy-egy 8 tonnás súlyt.
Megérkezett ugyanis az új acélszerkezet első két táblája. Az egyenként csaknem autóbusznyi méretű, 11 méter hosszú és 3,5 méter széles elemeket a híd közepébe építik majd be – adta hírül a Budapesti Közlekedési Központ.
Az elemeket a hídon az építkezést kiszolgáló, különleges sínrendszeren közlekedő bakdaruk mozgatják, amelyeket kifejezetten a Lánchíd adottságaihoz illeszkedően terveztek, és egyedileg gyártottak a felújításhoz.
Az elöregedett vasbeton pályát váltó, trapézbordákkal merevített acélszerkezet jelentősen könnyebb lesz az elődjénél, ezért jobban kombinálható a régi hídszerkezettel. A híd felújításához csaknem száz acél pályatáblára van szükség. Ezek beépítése ütemezetten követi a bontást és a Lánchíd megmaradó acélszerkezeteinek javítási, illetve korrózióvédelmi munkáit.
A Lánchíd felújítását a Duna fém- és lőszermentesítésével kezdte meg májusban a kivitelező A-Híd. Ezt követően a pesti oldalon felállították a toronydarut, átépítették a Clark Ádám teret, és közben elkészült az átkelő függesztett állványzata. Június közepén teljesen lezárták a hidat a forgalom elől. Másfél héttel később a fém- és lőszermentesítés befejezéseként egy török kori ágyúgolyót emeltek ki a víz alól, július elejére pedig a budai oldalon is összeszerelték a toronydarut. A híd pályaszerkezetének bontása július közepén kezdődött, és a teljes munkával 2023-ra készülnek el.