Berki Krisztiánnak bringával sem jött össze a szabályos közlekedés
További Belföld cikkek
- Az idei karácsony sem múlt el tragédiák nélkül
- Csizmadia Ervin: A Nyugat bizonyos erői birodalomépítőként tekintenek Orbán Viktorra
- Szép csendben eltűnt Pesty László korrupciós ügyekkel foglalkozó weboldala
- Egy volt londoni nagykövet kerülhet a Magyar Máltai Szeretetszolgálat élére
- Több év börtönt kaphat a nő, aki eszméletlenre verte lánya iskolatársát
Izgalmas kérdéseket vet fel Berki Krisztián fotókkal dokumentált kerékpározása. Amint arról korábban beszámoltunk, a gépjárművezetéstől eltiltott celeb a luxusautó helyett immár nagy értékű kerékpárt hajtva közlekedik.
Legutóbb a Bors közölt róla fotókat, amint épp az Alkotás utcában teker. A lap szerint a képen egy Bianchi E-Omnia T TYPE látható alatta. Ezt a kerékpárt Bosch Performance Line CX elektromotorral szerelik, mely akár 75 Nm (a legújabb már 85 Nm) nyomaték leadására is képes, műszaki specifikációja szerint 250 watt a teljesítménye.
A bemutatott képeket látva több olvasónk is feltette a kérdést, hogy a Berki Krisztián által használt pedelec egyáltalán kerékpárnak minősül-e, vagy olyan segédmotoros kerékpárnak, amelynek vezetése járművezetői engedélyhez, bukósisak viseléséhez és érvényes gépjármű-felelősségbiztosításhoz kötött.
Első látásra meglehetősen bizonytalannak tűnik a villanymotor-rásegítéses kerékpár és az elektromos robogó közti határvonal, a KRESZ biciklire vonatkozó definíciója azonban elég egyértelmű eligazítást ad. E szerint
a kerékpár olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.
A pedelec villanymotorja csak akkor hajt, ha a rajta ülő tapossa a pedált, míg a villanyrobogó esetében a gázkar húzására indul.
Ez alapján Berki Krisztián egyértelműen kerékpározik. De vajon szabályosan teszi-e ezt?
Az irányadó KÖHÉM-rendelet szerint nem. Az ugyanis kimondja, hogy a bringát fel kell szerelni csengővel, illetve legalább az első keréken legalább két darab borostyánsárga oldalsó küllőprizmával. (Az abroncs fényvisszaverő csíkja is elfogadott.) Ezek nélkül a médiaszemélyiség nem biciklizhetett volna a forgalomban, még akkor sem, ha feltehetően csak a szóban forgó kerékpárt is forgalmazó üzlet előtt ment egy kört.
A legnagyobb hibát ott követte el Berki, hogy láthatóan a járdán is kerékpározott, a benzinkút előtti szakaszra hajtott fel. Ez nem tréfa, épp a napokban gázolt halálra a járdán egy kerékpáros egy 47 éves nőt Miskolcon. A KRESZ jó okkal tiltja a járdán bringázást a 12 éven felülieknek. Az ugyanis a gyalogosoké.