Lerepült a hegyről Gellért és Margit
A Lánchíd oroszlánjai után a budavári sikló két kocsiját is daruk emelték a levegőbe, hogy azután megújulva kerülhessenek vissza a helyükre.
A két sikló – Gellért és Margit – esetében ez három hónapot vesz majd igénybe. A kocsiknak ez a második felújítása az 1986-os újranyitás óta, legutóbb 12 éve estek át nagyjavításon és újrafényezésen. A lezárás ideje alatt megújul a 95 méter hosszú sínpálya is.
A második világháborúban elpusztult sikló helyébe a két új kocsit a BKV műhelyében készítették, ugyanott, ahol most a felújításuk folyik majd. Az újjáépített vonalnak abban a szerencsében volt része, hogy átadása után alig egy évvel az UNESCO a világörökség részévé nyilvánította.
A különleges közlekedési eszköz ma már csak turisztikai célokat szolgál, de annak idején – amikor még nem jártak buszok a Várhegyre – a hivatásforgalom, magyarán a munkába menők kiszolgálására épült. A Budai Hegypálya Rt. és a főváros közötti szerződés értelmében a megnyitás után 50 évvel Budapest tulajdonába került a vonal.
Hasonló konstrukcióban épült a Lánchíd és a millenniumi földalatti is, igaz, mindkettő évtizedekkel az eredeti határidő előtt tulajdonost váltott, a sikló viszont kitöltötte a szerződést, így ebből a szempontból is különleges jószág – mutat rá az ÉnBudapestem.