- Belföld
- ellenzéki előválasztás
- hirdetések
- miniszterelnök-jelöltek
- karácsony gergely
- dorbev klára
- márki-zay péter
- fekete-győr andrás
- dk
- mszp
- lmp
- párbeszéd
- mindenki magyarországa mozgalom
Karácsony Gergelyt két és félszer annyiért népszerűsítették a Facebookon, mint Dobrev Klárát
További Belföld cikkek
- Olyat tett Sulyok Tamás, amire még nem volt példa elnöksége alatt
- Nem tartanak a magyarok az atomháborútól, de Orbán Viktor békemissziójában sem bíznak
- Magyarok tízezrei szenvednek a rejtélyes betegségben: „Úgy fájt, hogy állva aludtam, az ajtónak támaszkodva”
- Letartóztattak egy apát, akit a saját lányának molesztálásával gyanúsítanak
- Hollik István: Magyarországnak a saját útját kell járnia
Majdnem 95 millió forintért jelentek meg politikai hirdetések Karácsony Gergely közösségi oldalán június 29. és szeptember 26. között. Az ellenzéki előválasztáson miniszterelnök-jelöltként indult főpolgármestert támogató három párt, a Párbeszéd, az MSZP és az LMP ebben az időszakban 5,2 millió forintot adott ki azoknak a bejegyzéseknek a promotálására a saját Facebook-oldalaikon, amelyek Karácsony Gergelyt népszerűsítették.
A Demokratikus Koalíció jelöltje, Dobrev Klára oldala összesen több mint 33 millió forintot költött a posztok terjesztésére az elmúlt három hónapban, míg a párt saját oldala 7,8 milliót fordított erre a célra – írja a 444.hu.
A Momentum és a Mindenki Magyarországa Mozgalom viszont inkább a szervezeti oldalon hirdette a saját jelöltjeit. Előbbi 22,3 millió, utóbbi hatmillió forintot fordított erre a célra. A miniszterelnök-jelöltek, Fekete-Győr András és Márki-Zay Péter fejenként 2 és fél millió, illetve kevesebb mint 300 ezer forintot fizetett hirdetésekre.
Az Index a hat szervező párt mellett a Mindenki Magyarországa Mozgalomnak, az Új Világ Néppártnak és a 99 Mozgalomnak is küldött kérdéseket az előválasztási kampány költségeivel kapcsolatban, valamint arra is kíváncsiak voltunk, hogy az érintett szervezetek pontosan miből finanszírozzák ezeket a kiadásokat.
A kormánypártok kampányát tekintve a Fidesz 41 millió forintért hirdette a Gyurcsány-showról szóló tartalmakat. Az üzenetek nemcsak a párt saját Facebook-oldalán jelentek meg, hanem a kormányén is, ahol további 25,2 millió forintért vásároltak hirdetéseket. Ezen a felületen a társadalmi hirdetésnek nevezhető bejegyzések mellett akadnak olyanok is, amelyek a kormány kampányba illeszkedő intézkedéseit reklámozzák.
Az előválasztás második fordulóját október 10. és október 16. között rendezik, ahol Dobrev Klára és a tervek szerint közösen induló Karácsony Gergely – Márki-Zay Péter-összefogás küzd meg azért, hogy az ellenzék közös miniszterelnök-jelöltje legyen.