Ezért nem jártak a körúti Combino villamosok
További Belföld cikkek
- Viharos széllel tör be Magyarországra a hóesés
- Magyar Péter váratlanul megszólalt az „agyhalottakról”, ezzel magyarázza mondatait
- Botrányt kiáltott a Fidesz Erzsébetvárosban: önkormányzati lakást adott saját jegyzőjének a polgármester
- Nemi erőszak miatt elfogatóparancsot adtak ki a TV2 sztárjával szemben
- Emberölés miatt köröz a rendőrség egy 16 éves lányt
Ma hajnalban a Hungária kocsiszínből forgalomba kiadott Combino villamosokba olyan (fékezéshez szükséges) homok került, amely a mai eső hatására összeállt, és nem biztosított megfelelő tapadást. Mivel ez a rendszer biztonsági berendezésnek minősül, a fődiszpécser (vagy a kocsiszín műszakvezetője) visszarendelte ezeket a villamosokat a 4-es és a 6-os vonaláról, ezért a kieső járatokat a körúton jelenleg is buszokkal pótolják.
Lapunk a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesülettől úgy értesült, hogy a túl finom szemcsés, ezért nem megfelelő homokszállítmány már múlt héten megérkezett a járművek telephelyére, ott pedig a villamosokba töltötték. Ma,
az esős időben a homok benedvesedett és összetapadt, a szerelvények közül pedig néhány a sínen csúszkálni kezdett. Ezt egy járművezető a biztonságra veszélyesnek találta, és jelezte is az irányításnak.
Úgy tudjuk, már múlt héten tudták a telephelyen, hogy ez a homok nem megfelelő, ezért rendeltek másik, durvább szemcséjű homokszállítmányt. A Combinók esetében a problémát az jelenti, hogy a beletankolt homokot csak azon a kis nyíláson lehet alulról kipiszkálni, amin keresztül bekerült. Szakértői becslés szerint egy-egy ilyen villamost 1 óra alatt lehet kiüríteni. Az ürítés ezekben az órákban is tart, most annyi villamost tudtak újra kiadni, amennyi a Blaha Lujza tértől délre képes ellátni az utasforgalmat.
A körúton 40 Combino közlekedik, ezért nem valószínű, hogy délelőtt helyreáll a megszokott forgalmi rend. A járműveket a BKV üzemelteti, a szolgáltatást megrendelő BKK elvileg ezért kötbérezhet is.
Az ügyben kerestük a BKV-t is, amint válaszolnak, bővítjük cikkünket.
Update: A BKV azt közölte, hogy az üzemképtelenség vizsgálatát, a hiba elhárítását haladéktalanul megkezdték, miután megállapították, hogy a járművekre szerelt 8 darab homokszóró berendezés nem minden eleme működik. Megerősítették, hogy a kiesést minden esetben a nedves időjárási körülmények miatt összetapadt homokszemcsék okozta eltömődés váltotta ki, melyet porral szennyezett homok okozott.
A fékezőhomokot Társaságunk szerződött partnerétől szerzi be, tehát a nem megfelelő minőségű homok is a külső beszállítótól származik. A homokszóró berendezések szerepe kiemelt jelentőségű a villamosokon, mivel járművezetőink a síkos sínszálakon a csúszásveszélyt ezzel az eszközzel tudják elkerülni és ezáltal szavatolni utasaink biztonságos közlekedését és testi épségét.
Mint írják: a buszpótlás a csomóponti tartalékbuszok szolgálatba helyezésével és vonali átcsoportosítások alkalmazásával zajlott, így a közösségi közlekedés továbbra is elérhető volt a nagykörúti szakaszon is. A forgalom 12 órára helyreállt.