- Belföld
- pető györgy
- pilóta
- budapest airport
- orbán viktor
- miniszterelnök
- magyarország
- kémprogram
- tek
- terrorelhárítási központ
- pegasus
- alkotmányvédelmi hivatal
- csányi sándor
- magánrepülő
- ner
- dubaj
Megnézte, merre repült, a TEK szerint veszélybe sodorta Orbán Viktor életét
További Belföld cikkek
Pető György bő húsz évvel ezelőtt újságíróként dolgozott az RTL Klubnál, majd kommunikációs igazgató lett a légügyi hatóságnál, később pedig a Budapest Airportnál, jelenleg pilótaként repül.
Egykori szakmája miatt a mai napig megvannak az újságírói kapcsolatai, így sokan tőle kérnek repüléssel kapcsolatban segítséget, így olyankor is, amikor kormányközeli emberek magánrepülővel utazgatnak a világban, például a NER kedvenc magángépével, az OE-LEM lajstromszámú Bombardier Global 6000-rel Dubajba.
A NER kedvenc magánrepülőgépe ezúttal blokkolt azonosítóval repülhetett Dubajba
A dubaji Al Maktoum International Airport közelében néhány percre visszakapcsolták az azonosítóit.
Pető György ezzel kapcsolatban elmondta, nincs különösebb motivációja, pláne nem politikai, egyszerűen csak segít, ha tud, ráadásul ezek az adatok publikusak, bárki láthatja a repülők útvonalait követő applikációkat.
Nem titkos információkat osztottam meg, ha valaki ennyire aggódik, hogy a privát repülései kiderülnek, akkor ne használjon magánrepülőt
– mondja a pilóta.
Csakhogy a történet nem ilyen egyszerű. Pető György ugyanis többször felhívta magára a titkosszolgálat figyelmét. Először 2015 elején, amikor elkezdett utánanézni, hogy Orbán Viktor hogyan, mivel utazhatott Franciaországba, amikor a világ vezetői Párizsban gyűltek össze a Charlie Hebdo szerkesztősége elleni terrortámadást követően. Ráadásul a magyar miniszterelnök akkor nem Budapestre utazott vissza a jó eséllyel a Csányi Sándor által vezetett OTP-csoporthoz tartozó Air Invest magángéppel, hanem Zürichbe, ahol a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség (FIFA) gálájára ment.
Miután erről megjelentek a hírek, másnap délután a Terrorelhárítási Központ (TEK) emberei telefonon keresték, és jelezték, ha nem működik együtt, beviszik.
Együttműködött, és a TEK-esek jelezték neki, hogy veszélybe sodorta Orbán Viktor életét azzal, hogy információkat osztott meg a médiával az útvonaláról, sőt kiemelték, hogy ez akár terrorcselekmény előkészületének is számíthat.
Pető szerint akkoriban nem állt állandó megfigyelés alatt, és évekig nem is lett folytatása a történteknek.
Aztán 2018 nyarán gyanúsat látott. A családja régi házánál járt, ahol a kocsibeállót egy furgon állta el, amelynek a tetején nyáron olyan zárt csomagtartó volt, amelyet leginkább télisport-eszközök szállításakor használnak, valamint a dobozból kábelek lógtak ki és mentek be az utastérbe.
A furgonban két ember ült, egyikőjük laptoppal az ölében, ám amikor bekopogott az ablakon, a jármű elhajtott.
Később kiderült, hogy a kocsinak nem volt eredetiségvizsgálata, okmányadatai és műszaki vizsgája sem, ráadásul a Ford furgonról készített fotón látható rendszám 2021 óta egy Mazdához tartozik.
A titkosszolgálat 2019 őszén ismét megkereste Pető Györgyöt, ám ezúttal nem a TEK. Bár a találkozások nem voltak fenyegetők, előfordult olyan szituáció, amikor Petőnek ki kellett adnia a kezéből az iPhone-ját.
A beszélgetés érzékenységére hivatkoztak, közölték vele, hogy biztonságosan elzárják a készüléket, de nem tudja, ki férhetett hozzá, mert több órán keresztül nem volt a közelében a telefon.
Az Alkotmányvédelmi Hivatal (AH) egyik embere szerint könnyen előfordulhat, hogy feltörték a telefont, és minden fontosabb adatot átmásoltak róla. Emiatt gondolta azt Pető György a Pegasus-ügy kitörése után, hogy ő is célponttá vált, és az ő telefonjára is telepítették a kémszoftvert.