- Belföld
- pető györgy
- pilóta
- budapest airport
- orbán viktor
- miniszterelnök
- magyarország
- kémprogram
- tek
- terrorelhárítási központ
- pegasus
- alkotmányvédelmi hivatal
- csányi sándor
- magánrepülő
- ner
- dubaj
Megnézte, merre repült, a TEK szerint veszélybe sodorta Orbán Viktor életét
További Belföld cikkek
- Reagált a kormány a legújabb Magyar Péter-féle hangfelvételre
- Átkot és rontást is levesznek, de füvesasszony is lesz a Miniszterelnökség által támogatott sámánfesztiválon
- A Hős utcai gettónak már a megépítése sem volt jó ötlet, most felszámolják
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
- Csaknem húsz éve az Alkotmánybíróság dobta le a „választási atombombát”
Pető György bő húsz évvel ezelőtt újságíróként dolgozott az RTL Klubnál, majd kommunikációs igazgató lett a légügyi hatóságnál, később pedig a Budapest Airportnál, jelenleg pilótaként repül.
Egykori szakmája miatt a mai napig megvannak az újságírói kapcsolatai, így sokan tőle kérnek repüléssel kapcsolatban segítséget, így olyankor is, amikor kormányközeli emberek magánrepülővel utazgatnak a világban, például a NER kedvenc magángépével, az OE-LEM lajstromszámú Bombardier Global 6000-rel Dubajba.
Pető György ezzel kapcsolatban elmondta, nincs különösebb motivációja, pláne nem politikai, egyszerűen csak segít, ha tud, ráadásul ezek az adatok publikusak, bárki láthatja a repülők útvonalait követő applikációkat.
Nem titkos információkat osztottam meg, ha valaki ennyire aggódik, hogy a privát repülései kiderülnek, akkor ne használjon magánrepülőt
– mondja a pilóta.
Csakhogy a történet nem ilyen egyszerű. Pető György ugyanis többször felhívta magára a titkosszolgálat figyelmét. Először 2015 elején, amikor elkezdett utánanézni, hogy Orbán Viktor hogyan, mivel utazhatott Franciaországba, amikor a világ vezetői Párizsban gyűltek össze a Charlie Hebdo szerkesztősége elleni terrortámadást követően. Ráadásul a magyar miniszterelnök akkor nem Budapestre utazott vissza a jó eséllyel a Csányi Sándor által vezetett OTP-csoporthoz tartozó Air Invest magángéppel, hanem Zürichbe, ahol a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség (FIFA) gálájára ment.
Miután erről megjelentek a hírek, másnap délután a Terrorelhárítási Központ (TEK) emberei telefonon keresték, és jelezték, ha nem működik együtt, beviszik.
Együttműködött, és a TEK-esek jelezték neki, hogy veszélybe sodorta Orbán Viktor életét azzal, hogy információkat osztott meg a médiával az útvonaláról, sőt kiemelték, hogy ez akár terrorcselekmény előkészületének is számíthat.
Pető szerint akkoriban nem állt állandó megfigyelés alatt, és évekig nem is lett folytatása a történteknek.
Aztán 2018 nyarán gyanúsat látott. A családja régi házánál járt, ahol a kocsibeállót egy furgon állta el, amelynek a tetején nyáron olyan zárt csomagtartó volt, amelyet leginkább télisport-eszközök szállításakor használnak, valamint a dobozból kábelek lógtak ki és mentek be az utastérbe.
A furgonban két ember ült, egyikőjük laptoppal az ölében, ám amikor bekopogott az ablakon, a jármű elhajtott.
Később kiderült, hogy a kocsinak nem volt eredetiségvizsgálata, okmányadatai és műszaki vizsgája sem, ráadásul a Ford furgonról készített fotón látható rendszám 2021 óta egy Mazdához tartozik.
A titkosszolgálat 2019 őszén ismét megkereste Pető Györgyöt, ám ezúttal nem a TEK. Bár a találkozások nem voltak fenyegetők, előfordult olyan szituáció, amikor Petőnek ki kellett adnia a kezéből az iPhone-ját.
A beszélgetés érzékenységére hivatkoztak, közölték vele, hogy biztonságosan elzárják a készüléket, de nem tudja, ki férhetett hozzá, mert több órán keresztül nem volt a közelében a telefon.
Az Alkotmányvédelmi Hivatal (AH) egyik embere szerint könnyen előfordulhat, hogy feltörték a telefont, és minden fontosabb adatot átmásoltak róla. Emiatt gondolta azt Pető György a Pegasus-ügy kitörése után, hogy ő is célponttá vált, és az ő telefonjára is telepítették a kémszoftvert.