Márki-Zay Péter: A sors iróniája vagy Orbán Viktor humora, hogy Lázár János volt ennek a felelőse

Screen Shot 2021-11-29 at 12.31.20.png
2021.11.29. 12:29

Ahogy arról korábban beszámoltunk, hétfő hajnalban elindult a tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között. A közlekedési beruházás kormánybiztosa, a projekt felelőse Lázár János volt, aki a térség fideszes országgyűlési képviselője.

Hétfő délelőtt Márki-Zay Péter Szegedre utazott a vasútvillamossal, ahol Botka László szegedi városvezetővel, valamint Molnár Áron algyői polgármesterrel tartott sajtótájékoztatót.

Botka László elmondta, hogy Szeged minden közlekedési beruházásnak örül, főleg ha környezetbarát, még akkor is, ha csúszott és drágult a beruházás. A polgármester bízik abban, hogy hamarosan a déli Tisza-híd építése is megkezdődik. Molnár Áron is előrelépésnek nevezte a tram-train megvalósulását, de azt szeretné, hogy az algyői ipari parkban is legyen egy megálló, ahol négy-ötszáz munkavállaló dolgozik.

Márki-Zay Péter is nagyon örül annak, hogy elkészült a beruházás, amely Lázár János négyéves képviselői működésének egyik fénypontja lesz. A hódmezővásárhelyi polgármester az előnyök között említette, hogy a hét bizonyos napjain éjszaka is járni fog a vasútvillamos.

A sors iróniája vagy Orbán Viktor humora, hogy az a Lázár János a felelőse ennek a projektnek, aki 2017 áprilisában megesküdött rá, hogy le fogja állítani.

Az ellenzéki miniszterelnök-jelölt azzal folytatta: ha a fideszes politikusok „igazat mondanának, annak büntetőjogi következményei lennének”, és Lázár Jánosnak is volt néhány állítása, amelyet cáfol, ezért leszögezte, hogy sem ő, sem Botka László nem akadályozták a projektet.

Az egyetlen ember, aki le akarta állítani, az Lázár János volt 2017 áprilisában. A költségek akkor körülbelül feleannyinál tartottak, mint jelen pillanatban, de ő már azt is korrupciógyanúsnak és felháborító szintnek nevezte. Mi sokkal magasabb összegekről hallunk beszámolókat a projekten dolgozóktól, 100-150 milliárdos összegről beszélnek, de Lázár János ezt nem ismerheti el, a nyolcvanmilliárdhoz ragaszkodik.

Márki-Zay Péter hozzátette: szeretnék, ha a járatsűrűség és a menetidő is javulna, valamint lenne egy megálló Kishomokon is.

A hódmezővásárhelyi polgármester – annak ellenére, hogy megfogalmazása szerint „számos felháborító ostobaság és hiba történt” a projekt megvalósítása során – minden hódmezővásárhelyi nevében gratulált Lázár Jánosnak.

Lázár János: Ilyen egy politikai potyautas

Semmivel nem járul hozzá a beruházás sikeréhez, pitiáner módon kötekedik, a kákán is csomót keres, miközben kényszeredetten próbál tetszelegni. Nekünk ez már nem újdonság, hiszen eddig is így vezette a várost. Most pedig az egész országra ki akarja terjeszteni a „sikeres modellt”

– reagált Facebookon a kormánypárti politikus Márki-Zay Péter szavaira.

Lázár János szerint a hódmezővásárhelyi polgármester „szokásos stílusában most is csúsztatott párat”, amikor a tram-train költségeiről, megvalósításáról vagy menetrendjéről beszélt.

Ezután csöndben visszavonta azt az ígéretét, hogy a vásárhelyi közösségi közlekedés ingyenes lesz. Bejelentette ugyanis, hogy a tram-trainre ez már nem vonatkozik, mert Lázár…

A képviselő szerint a nap híre így is az, hogy megtervezték, kilobbizták és megcsinálták a vasútvillamost.

(Borítókép: Márki-Zay Péter / Facebook)