Tilos megelőzni a hókotrót
További Belföld cikkek
- Rétvári Bence: Januártól átlagosan 21,2 százalékkal nő a tanárok és az óvónők bére
- Sulyok Tamás karácsonyi üzenete: Sose tekintsünk a másik magyarra ellenségként!
- Műtét közben tanul az új budapesti robotsebész, de egyedül mégsem operálhat
- „Megszólalt a Kicsi” – karácsonyi különkiadást kapott a Menczer–Magyar-csörte
- Padlógázzal ment szemben a forgalommal egy ámokfutó sofőr Szolnokon
A Magyar Közút szakemberei folyamatosan, ütemezetten végzik az országos hálózaton a hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákat. A közútkezelő járműveit azonban sok esetben szabálytalanul közlekedő autósok akadályozzák a munkavégzésben, amikor a gyorsforgalmi utakon konvojban haladó gépek közé hajtanak – olvasható a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.
Az előzések miatt az elmúlt havazások alkalmával több baleset is történt. Szombaton az ország nagy részén várható havazás, hófúvás, így a közútkezelő gépei is folyamatosan az országos utakon teljesítenek majd szolgálatot, ezért a hasonló szituációk elkerülése érdekében
arra kér mindenkit a Magyar Közút, hogy – a KRESZ-szabályok szerint – ne előzzék meg a munkagépeket, és tartsanak tőlük megfelelő követési távolságot.
A gyorsforgalmi utakon a hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákat konvojban végzik a szakemberek, ilyenkor a belső sávban dolgozó jármű megy elöl, onnan ekézi a havat a külső sávba, ahonnan a mögötte jövő másik gép tolja le a havat az útról. A járművek között csak minimális távolság van, hogy a közlekedők ne kerülhessenek a járművek közé. Ennek ellenére a Magyar Közút tájékoztatása szerint általános jelenség, hogy a KRESZ előírásai ellenére próbálnak szabálytalanul előzni.
Vannak olyan autósok, akik beállnak a hátsó jármű szórásterébe, amely így nem tudja a teljes pályaszélességet síkosságmentesíteni, ugyanis ilyenkor adott esetben a szabálytalan jármű oldalát, elejét sózzák a gépek, nem az utat.
Az is általános tapasztalat, hogy a két konvojban haladó munkagép közé beállnak a szabálytalan autósok, és utána már nem merik megelőzni az első autót, mert nem látják be a pályát a külső sávba ekézett hó és latyak miatt. Ugyanakkor ha a két járműből álló konvoj hátul haladó teherautója megpróbálja kiengedni a beszorult járművet, akkor sokan megpróbálják követni a szabálytalankodó példáját, és újabb autós állna be a munkagépek közé.
Az ilyen helyzetek miatt januárban három baleset is érte a Magyar Közút munkagépeit. A berettyóújfalui, a kardosi és a szegedi mérnökségekhez tartozó eszközök kezelői nem sérültek meg, és a technikában is csak kisebb anyagi kár keletkezett. A helyszínelések miatt viszont így is órákra kiestek a munkából.