A magyarok sem a kormányban, sem a médiában nem bíznak
![DSC 2451](https://kep.index.hu/1/0/1009/10091/100918/10091841_363a091ea2c5707d3cdb46b902c6914d_wm.jpg)
További Belföld cikkek
-
Elmosta a vihar a Ferihegyi repülőteret, több órás késésekre lehet számítani
- Lecsapott a jégeső Magyarországra, diónyi darabok hullottak az égből
- Érdemes résen lenni, csalók küldenek SMS-t a rendőrség nevében
- Dübörög a paksi beruházás, Szijjártó Péter a Roszatom vezetőivel tárgyalt Isztambulban
- Négyes karambol volt Pilisvörösvár és Piliscsaba között, teljes az útzár
A magyar emberek rendkívül bizalmatlanok, főleg, ha a kormányról vagy a médiáról van szó – derül ki az Ipsos közvélemény-kutatásából.
A 200 oldalas tanulmányban 29 országot vettek górcső alá, amelyből az látszik, hogy a magyarok alapvetően a bizalmatlanságukkal tűnnek ki.
Ami a kormányt illeti,
A MEGKÉRDEZETT MAGYAROK CSUPÁN 17 SZÁZALÉKA MONDTA, HOGY MEGBÍZIK A MAGYAR KORMÁNYBAN, 58 SZÁZALÉKTÓL VISZONT EZ TÁVOL ÁLL.
Az Egyesült Államokban az emberek 18 százaléka bízik a saját kormányában, 60 százalék szerint viszont ott sem lehet megbízni az ország vezetésében, Oroszországban pedig 17 százalék hisz az állami vezetésnek, míg 54 százalék bizalmatlan a kormánnyal szemben.
A média még a kormánynál is rosszabb értékeket kapott Magyarországon,
a felmérésben részt vevőknek csak a 10 százaléka gondolja úgy, hogy meg lehet bízni a hazai médiában, míg 52 százalék bizalmatlan vele szemben.
Magyarországnál csak egy helyen, az Egyesült Királyságban rosszabb a helyzet, ott még kevesebben hiszik azt, hogy meg lehet bízni a médiában, míg ugyanúgy 52 gondolja azt, hogy nem lehet megbízni benne.
A magyarok azonban nem a média, hanem a médiavállalatok iránt érzik a legnagyobb bizalmatlanságot, a megkérdezettek mindössze 9 százaléka vélekedik úgy, hogy meg lehet bízni ezekben a vállalatokban. Ezzel egyébként Magyarország a lista végén található a kutatásban szereplő 29 ország közül.
A többi kategóriában a magyarok
- 23 százaléka bízik gyógyszergyártó cégekben, 38 százaléka nem,
- 10 százaléka bízik a közösségi média cégekben, 52 százaléka nem,
- 32 százaléka bízik a techcégekben, 19 százaléka nem,
- 14 százaléka bízik a olaj- és üzemanyagvállalatokban, 37 százaléka nem,
- 27 százaléka bízik az autógyártókban, 22 százaléka viszont nem.
(hvg.hu)
(Borítókép: Bődey János / Index)