Jön az integrált utazási app, a Budapest GO
További Belföld cikkek
- Feljelentik Gulyás Gergelyt és Lánszki Regő államtitkárt
- Szájer József: A politika bizalmi műfaj, és ezt a bizalmat én eljátszottam
- Tarjányi Péter: Nem gondolnám, hogy Oroszország a békére törekedne
- Milliárdokat érő luxusrepülő jelent meg Ferihegyen, elindultak a találgatások
- Egy testvérpár különös közéleti összefonódásai – Kicsoda Magyar Péter öccse?
„Nem hiszünk azokban a sok száz milliárdos presztízsberuházásokban, amelyeknek az a céljuk, hogy minél több betont és acélt öntsenek a városra. Mi kis és közepes méretű, fenntartható és okos fejlesztésekben hiszünk, amelyeknek az a céljuk, hogy a felhasználóknak legyen jó, ne csak a beruházóknak és a kivitelezőknek” – ezzel indokolta Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke, miért hozták létre az új, integrált utazási applikációt.
A személyre szabott mobilitási szolgáltatás két korábbi és egy új funkciót foglal magába. Egyszerre használható
- utazástervezésre,
- a budapesti közösségi közlekedést érintő aktuális utazási információk elérésére
- és digitálisjegy-, illetve bérletvásárlásra.
Balogh Samu felidézte, hogy a Tarlós István vezette főváros 12 milliárd forintot költött arra az elektronikus jegyrendszerre, amelynek már 2017 óta működnie kellene, de a berendezések a mai napig raktárakban porosodnak. (Ezért tavaly szeptemberben a BKK nemzetközi pert is indított.) Az új applikációról azt mondta, töredékébe került a korábban tervezett elektronikus jegyrendszernek.
Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója rögtön az elején a fővárosi közbringarendszert, a Bubit méltatta (százezer felhasználás, 1,4 millió utazás az elmúlt csaknem tíz hónapban), kiemelve használatának digitalizációját. A felhasználók tavasztól számolhatnak azzal, hogy a Budapest GO utazástervezőjében a kerékpárutak jobb tervezhetősége érdekében a magassági adatok is megjelennek.
Azzal azonban március elejéig kell várni, hogy az applikáción keresztül időalapú (30 és 90 percig érvényes) jegyeket vásárolhassanak az utasok. Ugyanakkor
az alkalmazás integrálta az agglomerációs közlekedést is.
Ez nem csupán a menetrendeket, hanem az ügyfél-tájékoztatást és a tarifarendszereket is érinti, megjelennek az applikációban az állami fenntartásúvá vált MÁV–HÉV járatai is. A Volán szolgáltatásának feltüntetése egyelőre még a jövő zenéje. A fejlesztésen száznál is többen dolgoztak, az értékesítési modult a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. biztosította.
A bemutatót követően lehetőséget kaptunk arra, hogy kipróbáljuk a Budapest GO-t. Bár iOS-alapú készülékre telepítették, már ezen is elég jól eligazodott az Android-menühöz szokott agyunk.
Úgy tapasztaltuk, hogy egyszerű és átlátható mindazok számára, akik utazásaikhoz a Google Maps alkalmazását amúgy is gyakran használják.
A jegyvásárláshoz meg kell adni a bankkártyaadatainkat, a digitális jegyeket pedig a buszmegállókban, illetve a járművek ajtajai mellett kiragasztott QR-kódok beolvasásával lehet majd érvényesíteni.
Az új app fejlesztése nem ért véget. Most azon dolgoznak, hogy a jövőben a megosztott közösségi közlekedési szolgáltatások is elérhetők legyenek a Budapest GO alkalmazásban.
(Borítókép: Papajcsik Péter / Index)