A pártok úgy szórják a pénzt a kampányra, mintha nem lenne holnap
További Belföld cikkek
- Rétvári Bence: Januártól átlagosan 21,2 százalékkal nő a tanárok és az óvónők bére
- Sulyok Tamás karácsonyi üzenete: Sose tekintsünk a másik magyarra ellenségként!
- Műtét közben tanul az új budapesti robotsebész, de egyedül mégsem operálhat
- „Megszólalt a Kicsi” – karácsonyi különkiadást kapott a Menczer–Magyar-csörte
- Padlógázzal ment szemben a forgalommal egy ámokfutó sofőr Szolnokon
A HVG szerint az ellenzéki összefogás pártjai korábban, az előválasztási kampányban szinte csak egymás ellen vásároltak hirdetéseket. Többek közt a Karácsony Gergely mögött álló 99 Mozgalom 367,5 millió forintot, a Demokratikus Koalíció 72 milliót, míg a Momentum 28 milliót szánt hirdetésekre a kampányban.
Azóta viszont, hogy Márki-Zay Péter lett a közös miniszterelnök-jelölt, sokkal kevesebb pénzt szánnak a kampányra ezek a pártok, és az ellenzéki térfélen máshol sem látható még nagyobb pénzmozgás. A miniszterelnök-jelölt mozgalma, a Mindenki Magyarországa tavaly év végéig 117 millió forintot költött el.
Az ellenzéki összefogáson kívül eső Mi Hazánk Mozgalom 66 millió forintot szánt a kampányra. Ennek többszöröse az, amelyet a saját mozgalmat alapító Gattyán György milliárdos pártja költött el:
az ő hirdetési költségei már most is (legalább) 288 millió forintot tesznek ki.
Ugyancsak sok pénzt költöttek hirdetésre a kormánypártokat támogató médiumok, blogoldalak, véleményvezérek is. A 444 szerint a csak a Megafon és az ahhoz köthető Aktuális Média közösen már több mint 800 milliót szánt kampányhirdetésekre, a többi kormánypárti sajtóorgánummal együtt pedig már 1 milliárdhoz közelítenek a hirdetési költségeik.
A 444 összesítése szerint a Fidesz–KDNP és a kormány összesen már 1,2 milliárdot költött el a kampányra az utóbbi hónapokban, míg az ellenzéki politikusoknál, médiumok és blogoknál összesen 750 milliónál járnak a hirdetési költségek.
A hivatalos választási kampányidőszak egyébként csak február 12-én kezdődik el. A választáson induló pártszövetségek a hivatalos szabályozás szerint összesen 995 millió forintból folytathatnának kampányt, de a gyakorlatban várhatóan ennél jóval többet költenek majd el a politikai hirdetésekre.
(Borítókép: Az országgyűlési választás és a népszavazás hirdetménye a Nemzeti Választási Irodában 2022. január 17-én. Fotó: Kovásc Tamás / MTI)