Újraindul a déli körvasút engedélyeztetése, a civilek a zöldterületet féltik
Ahogy arról beszámoltunk, az eredeti feltételek mentén nem épülhet meg a Kelenföldet Ferencvárossal összekötő déli körvasút. A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiába illeszkedő fejlesztés környezetvédelmi engedélyét a Védegylet és a Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért Egyesület támadta meg. A Fővárosi Törvényszék a felpereseknek adva igazat új eljárásra kötelezte a beruházó NIF Zrt.-t és a Budapest Fejlesztési Központot.
Tóth Sándor Péter, a Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért Egyesület alelnöke az Infostartnak elmondta: céljuk, hogy a zöldterület ne csökkenjen, a vasúti sínek közelében lévő ingatlanok ne sérüljenek az építkezés és a forgalom bővülése miatt. Az alelnök szerint amellett, hogy időt nyertek, a beruházó is jó lehetőséget kapott arra, hogy átgondolja a koncepciót, és a V0-vasútvonal fényében újratervezve megoldja a déli körvasút építését vágánybővítés nélkül.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Budapest Fejlesztési Központ közös közleményben jelezte, hogy a bíróság döntésének eleget téve mindenben közreműködnek az újrainduló eljárásban is. Szeretnék bizonyítani, hogy a fejlesztés haszna környezet- és klímavédelmi szempontból összességében lényegesen nagyobb, mint a negatív hatások.
Tóth Sándor Péter szerint ha a déli körvasút a mostani tervek alapján valósulna meg, akkor Újbuda nagyjából ötezer négyzetméternyi ligetes zöldterületet vesztene, és kapna egy másfél kilométer hosszú, több emelet magas betonmonstrumot az extra zajvédelem miatt.
(Borítókép: A Rákóczi híd és az újjáépülő déli összekötő vasúti híd a Mol épülő székházából fotózva 2021. augusztus 3-án. Fotó: Máthé Zoltán / MTI)