Hosszú évekre ellehetetlenül a Gellért-hegyi sikló megépítése
További Belföld cikkek
- Tisza Párt: amíg ez meg nem történik, addig nem döntünk a főpolgármester-helyettesekről
- Autót, pálinkát és még egy grillsütőt loptak, de nem jutottak messzire a gyöngyösi betörők
- Elbúcsúztatták Révész Zsuzsát
- Villamos elé hajtott egy Mercedes Szegeden
- Napokig küzdött a túlélésért egy túrázó a Bükkben
Hosszú évekre ellehetetlenül a Gellért-hegyi sikló építése a Fővárosi Közgyűlés február 23-i döntése következtében – írja közleményében Walton Imre, a beruházó Gellérthegyi Sikló Kft. ügyvezetője. Amint arról beszámoltunk, a Fővárosi Önkormányzat elállt a Gellért-hegyi sikló beruházásról és földhasználati jog alapításáról szóló, (2004 óta hatályos) szerződéstől.
A cég menedzsmentje kifogásolja, hogy az előterjesztést benyújtó Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes egyetlen, a siklóval kapcsolatos korábbi egyeztetésen nem vett részt, előterjesztése pedig több, a valós történéseknek ellentmondó állítást tartalmaz.
A sikló építéséről szóló szerződés felmondása nemcsak a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a SIKLÓ-BERUHÁZÓ Kft. közös tulajdonában lévő projektcég, a Gellérthegyi Sikló Kft. értékét devalválja súlyosan, de a Gellért-hegy lakosságát is beláthatatlan időre megfosztja attól, hogy a városrészből kitilthassák a negyed közúthálózatát megterhelő, súlyosan környezetszennyező buszforgalmat.
– olvasható a közleményben.
A projektcég vezetője aláhúzta: az érintett kerületek vezetésének kéréseit is figyelembe véve új műszaki és látványtervek készültek, a sikló fejlesztése új építési, valamint környezetvédelmi és közúthatósági engedélyt kapott, illetve a beruházó a megvalósításához szükséges finanszírozási hátteret is megteremtette. Állítása szerint a megvalósult fejlesztés képes lett volna a Gellért-hegyre irányuló összes tömegközlekedési és turistabusz-forgalmat kiváltani.
Közleményük szerint a sikló megépítésének meghiúsulása közvetlen anyagi kárt okoz Budapestnek is, hiszen a főváros elesik a Gellérthegyi Sikló Kft. által fizetendő egyszeri, ötszázmillió forintos földhasználati díjtól, valamint a projekttársaság által ezt követően ötven éven keresztül fizetendő évi 250 millió forintos díjtól is.
A Gellérthegyi Sikló Kft. a történések, valamint az eddigi ráfordításokból és a remélt haszon elmaradásából fakadó veszteségek mérlegelését követően tulajdonosaival, a szintén kárt szenvedő Budapesti Közlekedési Központtal és a magánbefektetőkkel egyeztetve dönt a további, lehetséges jogi lépésekről.