Közösségi közlekedés egy zöld jövőért, új kampányt indít a MÁV-csoport
A közösségi közlekedést népszerűsíti a MÁV–Volán-csoport márciusi, Közösségi közlekedés a zöld jövőért címűkampánya – áll a MÁV-csoport vasúttársaság közleményében, amit az MTI-hez juttattak el.
Ehhez fontos tudni, hogy február 21-én Párizsban több mint 700 fő részvételével, vasúti csúcstalálkozón mutatták be az európai vasúttársaságok vezérigazgatói által aláírt szándéknyilatkozatot, amelyben elkötelezettségüket fejezik ki az európai vasutak fejlesztése mellett.
A dokumentumban arra kérik az Európai Uniót és a nemzeti kormányokat, hogy fogalmazzanak meg konkrét nemzeti szintű célokat a modális váltás megvalósítása érdekében, támogassák a közlekedési módok közötti egyenlő versenyfeltételeket, valamint biztosítsanak megfelelő forrásokat a vasút modernizálásához. Ezt a szándéknyilatkozatot 24 európai ország 32 vasútvállalati vezetője látta el kézjegyével, köztük Magyarország is.
A Legfontosabb célcsoportjuknak az autózókat tekintik, a közlemény szerint őket szeretnék meggyőzni a közösségi közlekedés előnyeiről. a kampány fő szempontja a fenntarthatóság.
Az uniós klímacélok csak akkor teljesülhetnek, ha nő a közösségi közlekedés részaránya a személyszállításban, ebben pedig – mint írták – fontos szerepük van az egyéni döntéseknek. Három autóbusz, egy emeletes motorvonat, egy nagyobb HÉV-szerelvény legalább annyi utast vihet, mint több száz autó – fogalmazták meg példával is a döntésüket.
A MÁV–Volán-csoport azért dolgozik, hogy az ország vasúti és közúti hálózatán modern, összehangolt, kiszámítható és jó minőségű szolgáltatást kínálhasson, hogy egyre többen válasszák a közösségi közlekedést az egyéni utazás helyett.
A környezetvédelmi kampányban alkalmazott AR, azaz virtuális valósággal kiterjesztett plakátok az Artivive alkalmazás használatával további információkat adnak a busz, vonat vagy hév ikonokon, de ez mind megtalálható a MÁV hivatalos weboldalán. Az említett alkalmazás ott letölthető.