Több mint 127 millió forint támogatást kapnak a helyi és körzeti televíziók
További Belföld cikkek
- Viharos széllel tör be Magyarországra a hóesés
- Magyar Péter váratlanul megszólalt az „agyhalottakról”, ezzel magyarázza mondatait
- Botrányt kiáltott a Fidesz Erzsébetvárosban: Önkormányzati lakást adott saját jegyzőjének a polgármester
- Nemi erőszak miatt elfogatóparancsot adtak ki a TV2 sztárjával szemben
- Emberölés miatt köröz a rendőrség egy 16 éves lányt
A közlemény szerint a szegedi TISZApART Televízió, a mohácsi Csele TV, a Putnok Városi Televízió, a sárvári Trió TV Dunántúl és a budapesti TV 10 közéleti magazinokat gyárthat az elnyert összegből.
Hírműsorokat készíthet
- a TV Szentendre,
- a Győr + Televízió,
- a Miskolc Televízió,
- a Fehérvár Televízió,
- a Tatai Televízió,
- a Somogy TV,
- a DSTV Dunaújváros Televízió,
- a Ceglédi TV,
- a Pannon Televízió.
Kulturális magazinműsorok készítésére:
- A Veszprém TV,
- a Szombathelyi Televízió,
- a Körös Televízió Szarvas,
- a Makó Városi TV,
- a Szarvasi Televízió,
- a Pécs TV,
- az Ózdi Városi Televízió,
- a Mezőtúri Városi Televízió,
- a DSTV Dunaújváros Televízió,
- a Kiskőrös Televízió és
- a Tolnatáj Televízió
pályázott sikerrel.
Hozzátették, hogy a körzeti Szeged 87,9 MHz vételkörzetű médiaszolgáltatási lehetőség kereskedelmi jellegű használatára kiírt pályázati eljárás nyertese az egyedüli pályázó Radio Plus Kft. lett. A Budapest 92,9 MHz körzeti vételkörzetű médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára mindkét pályázót, azaz a Közösségi Rádiózásért Egyesületet és a Klubrádió Zrt.-t is pályázati nyilvántartásba vette.
Közölték azt is, a Médiatanács elfogadta a legfrissebb, termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmányt, amely a két országos kereskedelmi televízió, az RTL Klub és a TV2 2021 második félévében sugárzott saját gyártású műsorait elemezte. A hat hónap alatt 2141-féle márkát hirdettek így. Az Aldi szerepelt a legtöbbet 1010 esettel, nagyjából annyiszor, mint az őt követő négy márka – Toyota (323), Electrolux (270), Hell Energy (231) és Champic (211) – együttesen.
Azt írták, összesen 12 715 termékmegjelenítés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, 25 százalékkal kevesebb a 2020 azonos időszakában regisztráltakhoz képest (17 675). Míg a TV2-nél 13 százalékos növekedés történt, az RTL Klubnál 39 százalékkal csökkent az ilyen típusú műsorok mértéke. 2019-hez viszonyítva az RTL Klubnál több mint ötvenszázalékos esés figyelhető meg, míg a TV2-nél kétszázalékos a növekedés.
A tanulmányban a virtuális reklámokat is vizsgálta a hatóság: az év második félévében összesen 550 ilyen virtuális reklámot adtak le: 25-öt az RTL Klubon és 525-ot a TV2-n. Míg előbbinél csak a Fókusz című műsorban jelentek meg, utóbbinál több mint 13 műsorban bukkantak fel, leggyakrabban a Mokka, a Ninja Warrior és a Séfek séfe című adásban. Az ilyen reklámokat ritkaságuk és újszerűségük ellenére egyelőre könnyen megjegyzik az emberek, de fogadtatásuk egyértelműen negatív – áll a közleményben.