Újabb részletek derültek ki a Déli Körvasútról
Több részlet is kiderült a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) és a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) beruházói konzorciumprojektjéről, a Déli Körvasútról – olvasható a Magyar Építők honlapján.
A három, helyenként négyvágányúvá bővülő körvasút Kelenföldet köti majd össze Ferencvárossal, míg a beruházás keretében három új vasútállomást is építenek.
Az egyik ilyen új pesti állomás a Népliget lesz, melynek elsődleges célja az M3-as metró Ecseri úti állomására való átszállás lehetőségének biztosítása.
Maga a vasútállomás az 1-es vasútvonalon létesül majd két kijárattal, az Üllői út–Népliget–Balkán utca által határolt területen. Az egyik kijárat az Üllői út felé, míg a másik a Balkán utcára merőlegesen egy új gyalogos-kerékpáros sétányra ad kapcsolatot.
A körülbelül 1,5 kilométer hosszú vasúti pálya nem számít nagy tervezési területnek, és bár a nagy forgalmú utak, valamint a sűrű közműhálózat kihívást jelentett a szakembereknek, végül mégis összeállt az engedélyezési tervcsomag.
A műszaki megoldásokkal kapcsolatban Priváczki-Juhász Ákos, a FŐMTERV Zrt. vasút- és felsővezeték-tervezési irodájának projektmérnöke elmondta, hogy a Népliget vasútállomása a Déli Körvasút részeként fog üzemelni a jelenlegi vágányok széthúzásával, amit két középperonnal terveztek meg.
(Borítókép: Népliget-látványterv. Fotó: SporaArchitects)