Mi a véleménye a pesti alsó rakpart gyalogos fejlesztéséről?
További Belföld cikkek
- Nem akart az üggyel foglalkozni, ezért hamis idézéssel rázta le megbízóját a győri ügyvéd
- Alapvető változás jön, a kormány megszünteti az egyik minisztériumot
- Újabb részletek derültek ki Till Tamás feltételezett gyilkosáról
- Kizárva tarthatja a magyar egyetemeket az uniós programokból az Európai Bizottság
- Két nyíregyházi férfit gyanúsítanak a „svájci farkas” lelövésével
Karácsony Gergely posztjában emlékeztetett arra, hogy a rakpart átalakítása fontos része volt már a választási programjának is, ezért természetesnek tartja, hogy ennek megvalósítása kiemelt cél.
Ezért folytatjuk idén már harmadik éve a rakpart hétvégi megnyitását, és ezért indítjuk el jövőre a rakpart teljes megújítását is, aminek eredményeként a pesti rakpart egy belvárosi szakasza teljesen gyalogos, autómentes sétánnyá változhat
– írja Budapest főpolgármestere egy friss közvélemény-kutatásra hivatkozva, amely szerint többen támogatják a rakpart gyalogos fejlesztését, mint ahányan a fejlesztést követően visszaadnák a rakpartot az autóforgalomnak.
Sőt, a kutatás szerint – a melyet a Budapest Brand Nonprofit Zrt. megbízásából a Medián végzett, ezer fős, Budapesten reprezentatív mintán – a válaszadók közel egyötöde kimondottan teljesen autómentes, végig gyalogos rakpartot szeretne.
Karácsony Gergely azonban hozzáteszi, hogy számára a közvélemény-kutatások eredményénél is sokkal fontosabb, hogy annak a víziónak a megvalósításán dolgozzon, amire felhatalmazást kapott.
Egy olyan város víziójáért, ahol nem kell lemondanunk a természet közelségéről a városi létért cserébe, ahol senkinek sem megfizethetetlen a lakhatása és ami nemcsak azért van, hogy közlekedjünk, hanem hogy éljünk is benne.
Úgy fogalmaz, hogy a pesti alsó rakpart egy belvárosi szakaszának „gyalogosítása” is ezt a víziót szolgálja, mert a város talán legszebb pontja nem azért van, hogy autópályaként használjuk, hanem hogy mindannyian csodálhassuk a Duna és a budai látkép szépségeit.
A városvezető közlése szerint természetesen a projekt részleteinek kidolgozásakor és a megvalósítás ütemezésekor is ügyelnek arra, hogy a fejlesztés minél kevesebb változással járjon a város közlekedésében. Éppen ezért csak akkor fog folytatódni a rakpart fejlesztése, amikor elkészül az M3-as metró felújítása, így nemcsak Magyarország legforgalmasabb vasúti járata fog újra utasokat szállítani, de a pótlóbuszok miatti lezárások is feloldhatók.
És mi a véleménye minderről önnek? Szavazzon!
(Borítókép: Kerékpárosok és sétáló turisták a pesti Duna-parton az idősebb Antall József rakparton 2022. április 17-én. Fotó: Faludi Imre / MTI)