Húsz perc helyett még mindig csak óránként jár a tram-train
További Belföld cikkek
- A kormány „egyházi szereplőkkel” bővítené a nevelőszülői hálózatot, de az egyházakat nem értesítették
- A virológus figyelmeztetett: van nagyobb veszély a Covidnál
- Rászoruló gyermekeknek gyűjt karácsonyi ajándékokat a Magyar Máltai Szeretetszolgálat
- Harminchárom éves bűnügy végére tett pontot a rendőrség, elfogták a paloznaki gyilkosság egyik elkövetőjét
- Nagyszabású konferenciát szerveznek a reformátusok a kegyelmi botrány feldolgozásáról
Még tavaly novemberben indult el a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train. A forgalomba álláskor a helyszínen volt Lázár János, a beruházás kormánybiztosa, és Palkovics László innovációs és technológiai miniszter.
A miniszter akkor újságírók előtt elmondta: a tram-train kialakítása Magyarország leginnovatívabb vasútfejlesztése, olyan közlekedési eszköz, melyre az utasok a lakásukhoz legközelebbi megállóban felszállva eljuthatnak egy másik város központjába.
Nem sokkal a forgalomba helyezés után viszont problémákról érkeztek hírek : furcsa hangokat adott ki az egyik szerelvény, és leállás is történt. Másnap reggeltől pedig délelőtt 11 óráig pótlóbuszok vitték Rókus és Szeged vasútállomások között a tram-train utasait egy újabb járműhiba miatt.
A Népszava cikkében nemrég arról írt, hogy tovább tolódik a villamosvasút ingyenes használata, amelynél korábban az okozta a legtöbb problémát, hogy a szerelvények kígyózó mozgásba kezdtek nagyobb sebességnél, de a pályával is akadtak nehézségek.
A lap szerint a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tram-train továbbra is csak óránként jár az eredetileg meghatározott 20 percenkénti közlekedés helyett.
Eredetileg tavasz elejéig tartott volna az „utasforgalmi próbának” is nevezett díjmentés időszak, de a cikk szerint ezt május utolsó napjáig hosszabbították meg a műszaki problémák miatt.
A Népszava nem kapott választ arra a kérdésre, hogy mikortól és mennyit kell majd fizetni a vasútvillamoson, a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) ugyanakkor közölte: még nem végeztek a hibák javításával.
A vonatok lengéscsillapítójának cseréje azonban már zajlik, a vasúti hatóság pedig folyamatosan adja ki az engedélyeket a 100 kilométer/órás sebességre, azokat mostanra nyolc jármű közül hét már megkapta.
Korábban még arról sem született végleges megállapodás, hogy miként oszlanak meg a tram-train üzemeltetésének költségei és bevételei Szeged, valamint a járműveket működtető MÁV között.
A TIM ezzel kapcsolatban azt válaszolta, hogy már elkészült a finanszírozási megállapodás tervezete, melynek véglegesítéséről a közeljövőben kezdi meg az egyeztetéseket a tárca a szegedi önkormányzattal.