A családosokat most békén hagyta, egy egyedülálló utast szállított le a Ryanair

További Belföld cikkek
-
Kormánypárti és ellenzéki polgármesterek közös erővel gyógyítanák be a magyar vasút történelmi sebét
- Harminc év után szabadulhat az albertirsai családirtó
- Túl van a műtéten Gyurcsány Ferenc
- Új képviselője van a Fidesznek, már le is tette az esküt
- Felvételen, ahogy egy autó egy másik járműbe csapódik az M1-es autópályán
Nem mindennapi furcsaságokat hallani mostanság a Ryanair háza tájáról. Amint arról már beszámoltunk, a Ryanair visszás politikát követve az utasokkal fizetteti ki a kormány által kivetett különadót. Nem meglepő módon a magyar utasok többsége erre reagálva visszaváltotta a Ryanairnél vásárolt jegyét azt követően, hogy a légitársaság visszamenőlegesen megemelte jegyeinek árát a kormány által kivetett extraprofitadó miatt.
Ezt követően soron kívüli vizsgálatot rendelt el a fogyasztóvédelem a Ryanair ellen, aminek összege akár kétmilliárd forint is lehet. Az ellenőrzések a nyári időszakban folyamatosan tartanak. Kedden arra is fény derült, hogy az Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület pert indított a Ryanair ellen. Az már csak hab a tortán, hogy dél-afrikai utasaikat nyelvi teszttel szűrik – ami egyébként tele van nyelvtani és helyesírási hibákkal –, hogy kiderüljön, ki próbál hamis útlevéllel utazni.
Betelt a pohár, beperelték a Ryanairt
Várhatóan 2023-ban születhet ítélet.
Túlfoglalás történt
Most pedig egy újabb érdekes eset látott napvilágot, amiről az Utazómajom egyik olvasója számolt be a keddi, Budapestről Mallorcára induló Ryanair-járat kapcsán. Eleinte úgy tűnt, hogy minden rendben van, ám amikor az utolsó utas is felszállt a gépre, észrevették, hogy valakinek nincs ülőhelye. Pontosabban volt, de ott, ahol már ültek.
Amint írják, a túlfoglalás teljesen hétköznapi és rendszeres a légi közlekedésben, a légitársaságok ilyenkor abban bíznak – nagyon komoly és megalapozott számítások alapján –, hogy nem jelenik meg minden utas az induláskor. A mostani eset azért nagyon különös, mert ha ilyen történik, az ki szokott derülni a check-in pultnál, de legkésőbb a beszálláskor.
250 eurót kínáltak
A Ryanair reagálva a furcsa helyzetre, először megkérdezte az utasokat, hogy van-e kedve valakinek önként leszállni. Nem meglepő módon nem jelentkezett senki, úgyhogy új taktikához folyamodott a személyzet.
250 eurót ajánlottak fel annak, aki leszáll a gépről, és vállalja, hogy átszállással, másnapi érkezéssel jut el Mallorcára.
Zárójelben jegyezte meg a portál, hogy egyébként alapból négyszáz euró járt volna a jelentkezőnek, mert 1500 kilométer feletti távról van szó. A komoly összeg ellenére sem volt elég csábító az ajánlat egyik utas számára sem. Közben a feszültség egyre fokozódott, hiszen már másfél órája tanakodtak, az utasok pedig féltek, hogy pont rájuk esik a személyzet választása.
Üres kézzel távozott egy egyedül ülő utas
Már éppen annyi ideje tartott a tanakodás, mint a teljes út lett volna, amikor megjelent az a bizonyos villanykörte az egyik légiutas-kísérő feje felett, és felhívták a felettesüket. Tőle egyből megtudták a receptet: véletlenszerűen válasszanak ki valakit, és azonnal szállítsák le a gépről, hogy ne legyen további késés.
Az ötlet az lett volna, hogy azt választják ki, aki utoljára csekkolt be a gépre, de mivel jellemzően gyerekes családok voltak, nehéz lett volna megmagyarázni, hogy a szülők miért nem tudnak elmenni nyaralni. Végül bemondták egy egyedül utazó férfi nevét, és levezették a gépről.
(Borítókép: Jakub Porzycki / NurPhoto via Getty Images)