Kiderült, ki felel a nemzeti bormarketingért
Rókusfalvy Pál lett a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos. A Magyar Közlönyben megjelent határozatban azt írják, neki kell kidolgoznia a 2023–2026-os időszak Nemzeti Bormarketing Stratégiáját és előkészítenie annak végrehajtását, melynek keretében
- felügyeli a szükséges piackutatások, piaci elemzések elkészítését,
- koordinálja a nemzeti forrásból megvalósuló bormarketing-tevékenységeket,
- irányítja a Stratégia részét képező bormarketingprogramok végrehajtását,
- felügyeli a Magyar Bor (Wines of Hungary) mint közös márka használatát, elősegíti annak erősítését,
- közreműködik a közösségi bormarketinghez kapcsolódó, központi költségvetési források biztosítását szolgáló döntések előkészítésében és végrehajtásában,
- közreműködik a közösségi bormarketinget érintő kormányzati döntések előkészítésében és végrehajtásában,
- eredetvédelmi javaslatokat fogalmaz meg az ágazati szereplők részére.
A nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos tevékenységét a Miniszterelnökséget vezető miniszter útján a miniszterelnök irányítja. Tevékenységét ötfős titkárság segíti, amelyről a Miniszterelnökséget vezető miniszternek, Gulyás Gergelynek kell beszámolnia.
Rókusfalvy Pál kormánybiztosként a turizmusért felelős miniszterrel és a Magyar Turisztikai Ügynökséggel, az agrárminiszterrel és az Agrármarketing Centrummal, valamint a külgazdaságért felelős miniszterrel és a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel működik együtt.
Az ötödik Orbán-kormány kormánybiztosainak listáját itt találja .
(Borítókép: Rókusfalvy Pál. Fotó: Balogh Zoltán / MTI)