Az internetes sebességgel manipulált, gigabírságot kapott a DIGI
A közlemény szerint a cég elhallgatta a fogyasztók elől a gigabites internetszolgáltatásának egyes, sebesség szempontjából lényeges jellemzőit.
A vizsgálat megállapította:
a cég nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy az ígért sebesség eléréséhez a saját eszközeiknek is meg kell felelnie
bizonyos technikai követelményeknek, például külön wifi routert kell beszerezniük, mert a cég által a szolgáltatással együtt biztosított eszköz erre nem alkalmas.
A versenyhivatal a bírság kiszabásakor figyelembe vette, hogy a cég új vezetése – a tisztességtelen reklámgyakorlat óta tulajdonost váltott a társaság – elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslat lehetőségéről, és vállalati programjának fejlesztését vállalta a további jogellenes gyakorlatok elkerüléséhez.
A vállalkozás együttműködési lépései összesen 60 százalékos bírságcsökkentést eredményeztek – írták a közleményben. A DIGI Kft. és három leányvállalata idén januárban a 4iG Nyrt. 100 százalékos tulajdonába került; a tranzakció értéke 625 millió euró volt, amely az elmúlt évek egyik legnagyobb magyarországi vállalatfelvásárlása.
A társaság 2017-2021 között, tehát az előző tulajdonos időszakában folytatta a jogsértő magatartást. A DIGI már a vizsgálat lezárulása előtt megszüntette a hatóság által feltárt hiányosságokat, az új tulajdonos, a 4iG pedig határidőre kifizeti a bírságot. A 4iG ezenfelül jelezte, hogy az ügyfélközpontú működés fontos elemeként az elvárásoknak messzemenően megfelelő etikus üzleti kommunikációt és magas szintű kiszolgálást követel meg leányvállalatánál.
A jövőbeni korrekt tájékoztatás érdekében a DIGI kötelezettséget vállalt fogyasztóvédelmi megfelelési programjának továbbfejlesztésére, derül ki a társaság sajtóközleményéből.