- Belföld
- vitézy dávid
- vonatközlekedés
- reformok
- újítások
- közlekedés
- vasút
- vonatok
- utastájékoztatás
- kimaradások
- torlódások
- késések
- közlekedésszervező
Vitézy Dávid bocsánatot kért, és elismerte a MÁV hiányosságait
További Belföld cikkek
- Készítse a hólapátokat, hófúvás és havazás érkezik
- Megérkezett a havazás, baleseteket és fennakadásokat okozott az utakon
- Uszály ütközött a Margit híd lábának, több hajóban is kárt tett
- Orbán Viktor: A békéről beszélni Európában olyan volt, mintha ördögöt idéznél
- Kemény üzenetet küldött David Pressmannek lehetséges utódja: Hagyd abba ezt az ostobaságot
Az Index is beszámolt róla, hogy péntek este Székesfehérvár és Ódinnyés között a viharos szél a vágányokra döntött egy fát, amely leszakította a felsővezetéket. A helyreállítás hosszabb időt vett igénybe, Gárdony és Székesfehérvár között nem közlekedtek a vonatok, míg a Budapest–Székesfehérvár vonalon a torlódás mellett késések és vonatkimaradások voltak.
Vitézy Dávid a Facebook-oldalán közzétett bejegyzésében elnézést kért az utasoktól, és posztja elején azt írta: „nem szerencsés, hogy ilyen előfordul, de nem is kerülhető el teljesen.”
Ha az ország egyik legforgalmasabb vasúti fővonalát órákra le kell zárni, az sosem lesz fájdalommentes, mindig lesz bizonytalanság, várakozás, bosszankodás. De egy ekkora rendszerben azonnal képesnek kell lennünk arra, hogy megszervezzük az utasok tájékoztatását, az autóbuszos pótlást és legalább a vonatok közlekedését azokon a szakaszokon, ahol nincs zavar. Ezek közül sajnos tegnap egyik sem sikerült
– folytatta bejegyzését az államtitkár.
A Budapesti Közlekedési Központ korábbi vezérigazgatója elismerte, nem első alkalommal történik ilyen eset a MÁV és az utasok életében. Közölte, hogy a MÁV júniusban kinevezett elnök-vezérigazgatójával, Pafféri Zoltánnal elkezdték a zavarkezelési folyamatok teljes átvilágítását. Vitézy emlékeztetett, hogy a Technológiai és Ipari Minisztérium jövőre létrehozza az országos közlekedésszervezőt, amelynek egyik feladata az utastájékoztatási és forgalmi folyamatok új alapokra helyezése lesz.
Az államtitkár szerint alapjaiban kell újjáépíteni a MÁV működési folyamatait a fővonalakat érintő nagyobb zavarok elkerülése érdekében.
A teljes folyamatszabályozást, a felelősségi köröket, a működési logikát kell újratervezni és hozzáigazítani a 21. század technológiai lehetőségeihez és utaselvárásaihoz
– tette hozzá Vitézy Dávid.
A politikus türelmet is kért az utasoktól, mert úgy látja, hogy a változások, újítások hatásai csak hónapok múlva jelentkezhetnek. „Változtatni kell, és változtatni is fogunk az eddigi gyakorlaton” – hangsúlyozta.
Vitézy Dávid pontokba szedte, hogy melyek a legfontosabb, elmaradhatatlan intézkedések a vasúti közlekedés szünetelése idején:
- Menjen ki az aktuális helyzetről push üzenet az applikációkban, sms-ben vagy e-mailben azoknak, akik az adott vonalra jegyet váltottak, kapjanak azonnali és folyamatos tájékoztatást a vonaton utazók, az állomásokon várakozók.
- Legyen legalább a legfőbb csomópontokban olyan segítő személyzet egy órán belül, aki tud tájékoztatást adni.
- Induljon el a buszpótlás szervezése azonnal, bevonva a környező nagyvárosok buszflottáit is.
- Ahol lehet vonattal járni, ott fenn kell tartani a vasúti közlekedést, hogy ne bénuljanak meg teljes országrészek azért, mert a vonatok az akadály elhárítására várva feltorlódnak másutt.
- Legyen meg az az informatikai háttér és információ, amellyel a kalauz, az állomási személyzet és minden, utassal találkozó szereplő tudja, mi várható, és mi a forgalmi helyzet.
- A vasutas és buszos munkatársak továbbképzése célzottan az ilyen helyzetek kezelésére.