Kiderült, melyik a legveszélyesebb magyar autópálya
Az elmúlt három év azonos időszakára visszatekintve ez a legmagasabb esetszám, viszont alacsonyabb a 2019 II. negyedévinél. Összesen 5451-en sérültek meg, közülük 129 ember halt meg. Az ittasan okozott balesetek száma 3,3 százalékkal mérséklődött, közölte a hivatal.
Az adatokból az látszik, hogy a II. negyedévben a balesetek jelentős többségéért (94 százalék) a járművezetők voltak felelősek. A leggyakoribb ok a gyorshajtás volt (29 százalék), amit az elsőbbség meg nem adása követett (26 százalék). A balesetek 85 százalékát személyszállító járművel okozták.
A magyar sztrádákon 46 százalékkal több, összesen 162 baleset következett be, a halálos kimenetelűek száma pedig 3-ról 10-re nőtt ezen kategórián belül. A könnyű sérüléses és a súlyos sérüléssel járók esetében is jelentős volt a növekedés (49, illetve 26 százalék). A száz kilométernél hosszabb autópályákon száz kilométerre átlagosan 14,1 baleset jutott,
fajlagosan a legtöbb (21,7) az M5-ösre, a legkevesebb (4,0) pedig az M6-osra, jelezte a KSH.
Az összes incidens (4057) közül a legtöbb Pest (482), Szabolcs-Szatmár-Bereg (231) és Bács-Kiskun (218) vármegyékben, a legkevesebb Nógrádban (84), Tolnában (85) és Komárom-Esztergomban (114) történt. A fővárosban összesen 854 baleset történt a II. negyedévben.
(Borítókép: Az M5-ös autópálya csengelei csomópontjához vezető út 2021. december 11-én. Fotó: Rosta Tibor/MTI)
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.