- Belföld
- ügyintézés
- kormányablak
- okmányiroda
- miniszterelnökség
- személyi igazolvány
- lakcímkártya
- útlevél
- jogosítvány
- hivatal
- energiaválság
Novembertől minden megváltozik: sokkal nehezebb lesz személyit, jogosítványt, útlevelet intézni
További Belföld cikkek
- Napokon belül igényelhető az ingyenes koronavírus elleni védőoltás
- Óriási figyelem hárul a közétkeztetésre
- Szaloncukrot loptak, majd egy Mézeskalács Házikóba is be akartak törni a tolvajok Szombathelyen
- Kimondták a NER-ről: „Ez a norma”
- Fontos határidőre figyelmeztette az Oktatási Hivatal a felvételizőket
A Miniszterelnökség tájékoztatása alapján november elejétől március közepéig szünetel az ügyfélfogadás a kisebb forgalmú okmányirodákban és kormányablakokban.
Ettől függetlenül minden járásban és fővárosi kerületben legalább egy kormányablak nyitva tart. Az ideiglenesen bezáró hivatalok munkatársai a közigazgatás más szervezeti egységeiben dolgoznak.
A tervek szerint a 2022. NOVEMBER 2. ÉS TERVEZETTEN 2023. MÁRCIUS 17. közötti időszakban kevesebb hivatalban intézhetjük az ügyeket.
A kormány hivatalos indoklása szerint az őszi-téli időszakban jellemzően alacsonyabb az ügyfélforgalom, amelyhez a novembertől márciusig nyitvatartó több mint 280 kormányablak és okmányiroda kellő kapacitást biztosít.
Valamint felhoztak további érveket, szó szerint idézzük ezeket:
A szomszédunkban dúló háború és a brüsszeli szankciók energiaválságot okoztak. A sokszorosára megnövekedett energiaárak miatt a kormány 25 százalékos gázfelhasználás-csökkentést írt elő az állami szerveknél, ezért 2022. november 2. és tervezetten 2023. március 17. között egyes, kisebb forgalmú kormányablakokban és okmányirodákban szünetel az ügyfélfogadás.
A Miniszterelnökség cikkünk reggeli megjelenése óta az Index kérdéseire válaszolva közölte, hogy 2022. november 2-től és tervezetten 2023. március közepéig 21 kisebb forgalmú kormányablakban és okmányirodában szünetel az ügyfélfogadás, valamint 20 további helyszínen csökkentett nyitvatartási időben fogadják az ügyfeleket.
A Miniszterelnökség állítja, hogy a rezsicsökkentő intézkedés után a legközelebb található kormányablakok akadálytalanul ki tudják szolgálni majd az ügyfeleket.
Az érintett időszakban valamennyi kormányablakban alacsonyabb az ügyfélforgalom, amelyhez a változatlan ügyfélfogadási időben nyitva tartó több mint 280 kormányablak és okmányiroda kellő kapacitást biztosít, így nem kell megnövekedett várakozási időre és sorban állásra számítani
– fűzte hozzá a szaktárca.
A Gulyás Gergely vezette minisztérium sajtóosztálya arra is felhívja a figyelmet, hogy az online ügyintézés, ahogy eddig is, továbbra is számos ügyben biztosított a www.magyarorszag.hu oldalon, az okmányügyek közül már a személyi igazolvány és vezetői engedély pótlása, a lakcímbejelentés és a lejárt vezetői engedély megújítása is intézhető elektronikusan.
Ezen túl a kormányablakok aktuális, illetve novembertől érvényes nyitvatartásáról a www.kormanyablak.hu oldalon lehet tájékozódni.
(Borítókép: Kovács Tamás / MTI)