Alig épült meg, szétzúzták a terelést két úton is
Forgalomtechnikai és üzemeltetési szempontokat és azt figyelembe véve, hogy az ott dolgozók és a közlekedők is biztonságban legyenek, adott esetben akár több óra is lehet kiépíteni a tereléseket, ami attól függ, hol és milyen terelést kell bevezetni. Azonban figyelmetlen autósok gyakran pillanatok alatt szétrombolják ezeket.
Nemrég az M0-s autóúton és az M31-es autópályán a betontáblaelemek cseréjének idejére építettek ki dunakeszi szakemberek tereléseket.
Az M31-esen a terelés csak egy órája volt a helyén, amikor a legbelső sávban egy autós nekiment a kihelyezett korlátozó elemeknek, ennek következtében rengeteg törmelék került az útra.
Az M31-es eset után, egy nappal később az M0-son harminc percig bírta a terelés az elkészülte után, mivel egy autós hamarosan letarolta. Egy figyelmetlen sofőr itt a sávos terelőtáblákból négy darabot nullázott le.
A terelések helyreállítása, a törmelékek eltakarítása mind pluszidőt vesz igénybe – közölte a Magyar Közút. Hozzátették: nemcsak emiatt, hanem a többi közlekedő és az ott dolgozó munkatársaik testi épsége miatt is kérik, hogy a közlekedők figyeljék az előjelzéseket, a forgalmat, soroljanak be időben az elfogyó sávokból, hogy elkerülhetők legyenek a hasonló esetek.
A betontáblák cseréje néhány nap: a bontás, újraterítés, hézagkiöntés és festés viszonylag rövid ideig tart, viszont a speciális beton technológiájából adódóan 28 napos a szilárdulási ideje, így bár látványos munkavégzés nincs most ezeken a helyeken, de a korlátozásokat a betonelemek megfelelő kötésének idejére fent kell tartani – jelentette a közút.