Forgalomcsökkentés: szinte kitiltják az autósokat Erzsébetvárosból
További Belföld cikkek
- Az idei karácsony sem múlt el tragédiák nélkül
- Csizmadia Ervin: A Nyugat bizonyos erői birodalomépítőként tekintenek Orbán Viktorra
- Szép csendben eltűnt Pesty László korrupciós ügyekkel foglalkozó weboldala
- Egy volt londoni nagykövet kerülhet a Magyar Máltai Szeretetszolgálat élére
- Több év börtönt kaphat a nő, aki eszméletlenre verte lánya iskolatársát
Lassan másfél-két éve zajlik a forgalomcsillapítási projekt a VII. kerületben, amely keretében az önkormányzat egy olyan közlekedési rendet dolgozott ki a fővárossal, a BKK-val és a Budapesti Közúttal együtt, ami jelentős mértékben korlátozza az átmenő forgalmat, miközben a helyi lakosoknak igyekszik megkönnyíteni az autózást.
Niedermüller Péter, Erzsébetváros polgármestere elmondta, január másodikától végérvényesnek tekinthető forgalmi rend lesz érvényben a kerületben, amely miatt a nem ott lakó autósok átmentő forgalma még inkább csökkenni fog. Emellett úgynevezett áthajtási pontokat alakítanak ki, ahol a parkolási engedéllyel rendelkező kerületi lakosok áthajthatnak.
Mindebből az fog következni, hogy tovább csökken majd az autós forgalom, miközben a kerületi lakosoknak több parkolási lehetőségük lesz
– nyilatkozta az InfoRádiónak.
A forgalomcsillapítás az egész Belső-Erzsébetvárost, tehát a Nagykörút és a Károly körút (Kiskörút), illetve a Király utca és a Rákóczi út közötti területet érinti. A polgármester elmondta, elsősorban a Dohány, a Dob és a Wesselényi utca átmenő forgalmát fogják korlátozni, ami részben már most is így van. „A január másodikától érvényes forgalmi rendelet lehetőséget teremt a lakosoknak arra, hogy rövid utakon is hazataláljanak, nem ugyanaz lesz rájuk érvényes, mint az áthajtókra” – tette hozzá.
Niedermüller Péter megerősítette, hogy sebességcsökkentésről jelenleg nincs szó, de a főváros napirenden tartja a kérdést, hogy egész Budapesten 30 kilométer per órás zónákat alakítsanak ki. Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke szerint az a gyakorlat, hogy egyes szakaszokat csak jelentős kerülővel lehet megközelíteni, nemcsak súlyosan kifogásolható, hanem kontraproduktív is.
A forgalomcsillapítás mint célkitűzés indokolt lehet, de a mértéktartás szintúgy
– fogalmazott a szakjogász.
A 30 kilométer per órás zónák tervével alapvetően egyetért, de úgy véli, azt nem egységesen minden útvonalra, hanem csak azokra a szakaszokra kell bevezetni, ahol nincs kellő lehetőség a biztonságos haladásra. „Viszont, ha az egyszerűsítés oltárán feláldozzák a célszerűséget, az mindenképpen rossz” – mondta Kovács Kázmér.
(Borítókép: Lakóépület az Akácfa utca és a Dohány utca sarkán. Fotó: Róka László / MTI)