- Belföld
- duna-híd
- mohács
- kiviteli tervek
- építkezés
- m6-os autópálya
- 51-es számú főút
- közlekedés
- átkelés
- kerékpárút
Új Duna-híd épül Mohácsnál
További Belföld cikkek
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
- Csaknem húsz éve az Alkotmánybíróság dobta le a „választási atombombát”
- Rogán Antal: Megpróbálunk rendet vágni, de teljes felelősséget nem vállalunk
- Pusztításba kezdett egy Zsiguli Budapesten, teli piroson vágódott be a másik autós elé
- Egyetlen szóval intézte el a bíróság kérdését a férfi, aki több ember otthonát is porig égette Pécsnél
Elkészültek és jóváhagyták a kiviteli terveket, így zöld utat kapott Mohács két, a Duna által elvágott részét összekötő híd megépítése. A Speciálterv Építőmérnöki Kft. az új Duna-híd mellett az M6-os autópálya és az 51-es számú főút közötti úthálózat tervezésében is részt vett – közölte a Magyar Építők.
Az új híd Mohács és Újmohács településrészeket kapcsolja majd össze. A modern Duna-híd és az úthálózat terveit a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából készítette el a Speciálterv Építőmérnöki Kft. A teljesítésbe bevont jelentősebb alvállalkozók a Főmterv Zrt. és az Uvaterv Zrt.
Ezzel a beruházással a két városrész kapcsolata szorosabbá válik, az átközlekedés pedig gyorsabb és egyszerűbb lesz,
a dunai átkelésre használt komp ugyanakkor a tervek szerint megszűnik.
Az új híd azonban nemcsak a mohácsi lakosoknak, illetve az arra közlekedőknek lesz nagy segítség az átkelésben, hanem az ország úthálózati fejlesztésében is jelentős előrelépés, mivel kapcsolatot teremt az 51-es számú főút és az M6-os autópálya között.
Kétirányú kerékpárút is lesz a hídon
Az új híd déli oldalán helyet kap egy egyoldali, kétirányú kerékpárút, amely a helyi hivatásforgalmi kerékpározás, valamint a térség EuroVelo kerékpáros hálózatának része lesz.
A Duna-híd három darab azonos szerkezeti rendszerű, de különböző támaszközű, hálós elrendezésű, függesztőrudakkal tervezett acél ívhíd. Az ívhidakat kéttámaszú tartók sorozataként alakították ki.
A hálós elrendezésű, úgynevezett network felfüggesztőrendszer esztétikus és gazdaságos megoldás, melyet a modern ívhidak esetében széles körben alkalmaznak.
Az egymást többször keresztező hálózatos ferde felfüggesztések a koncentrált terheket az ív hossza mentén hatékonyan elosztják, így az ívekben és a merevítőtartóban jelentősen kisebb nyomatéki igénybevételek keletkeznek, mint a klasszikus felfüggesztési rendszer alkalmazásával, így kisebb szelvényekből alakítható ki a hídszerkezet – tájékoztatott honlapján a Magyar Építők.
A mohácsi hídról készített látványvideó itt nézhető meg: