Újabb busz- és kerékpársávok kijelölését követelik a legfájóbb közlekedési útvonalakon
További Belföld cikkek
- Szentkirályi Alexandra Karácsony Gergelyt tette felelőssé a budapesti droghelyzetért
- Egy egymilliárd forintos kezelés mentheti meg a 9 éves Mirkó életét
- „Szándékos gyilkosság volt” – megszólaltak a Budapesten meghalt amerikai nő szülei
- Hét órát ültek a Wizz Air magyar utasai a gépen, majd még 10 órát váratták őket a repülőtéren
- A Pénzügyminisztérium két osztályvezetője is beismerte bűnösségét a korrupciós botrányban
Az autómentes Lánchídra menekülőútként tekint a Magyar Kerékpárosklub és másik 21 közlekedéssel, urbanisztikával és környezetvédelemmel foglalkozó civil szervezet, mivel úgy látják, a központi fekvésű híd átkelési alternatívát jelent mindazon járművek számára, melyek nem felelősek a torlódásokért.
Az úthálózat eddigi fejlesztése szerintük nem vezet el a 2019-ben elfogadott Budapesti Mobilitási Tervben lefektetett 2030-as célok teljesüléséhez, mivel az a közúti forgalom enyhülése helyett tovább növelte a terhelést.
Az M0-s kiépülése, a Hungária körgyűrű kapacitásának növelése, az M6-os, M4-es és M2-es utak fejlesztése, a rendszerváltás utáni három Duna-híd átadása, több ezer P+R parkoló kiépítése és sok más beruházás elsősorban a személygépjármű-forgalom számára rendelkezésre álló felületet növelte. Sőt a város évről évre egyre nagyobb költséggel járó szétterüléséhez vezetett az autós ingázással könnyebben elérhető települések számának növekedésén keresztül.
– írták közleményükben. Egyetértenek viszont Budapest vezetésének koncepciójával, mely szerint a forgalmi terhelés növekedésének tendenciáját meg kell fordítani, ez pedig a közösségi, kerékpáros és gyalogosközlekedés részarányának növelése révén lehetséges.
Ha a városvezetés tovább halogatja a döntést, a Magyar Kerékpárosklub prognózisa szerint a következő gazdasági növekedési ciklusban a budapesti régió közlekedése a belvárostól kifelé haladva pár év alatt egészen az agglomerációig lefagy.
Nyugat-Európa nagyvárosainak példája szerint Budapesten is a kis területigényű közlekedési módoknak kell kedvezni,
azaz buszsávokat, kerékpársávokat kell kijelölni, ráadásul épp a legfájóbb, legakutabb helyeken kiépítve a zavarmentes közösségi közlekedési és kerékpáros alaphálózatot.
Azt szeretnék elérni, hogy a belvárosi járdákon a kerületek, illetve a főváros szüntesse meg a közterületi parkolást, és szorítsa vissza a leginkább terhelt közterületeken az ingyenes, magáncélú autóelhelyezés lehetőségét.
Szerintük a kormányzat méltatlan helyzetet teremt azzal, hogy a Lánchíd finanszírozásának 6 milliárdos támogatását visszatartják csupán azért, mert új forgalmi rendje megfelel a korábban egyhangúan elfogadott közlekedési stratégiának.
A civilek a Lánchíd forgalmi jelenlegi rendjének fenntartásáért petíciót is indítottak, hogy világossá váljon, mekkora a társadalmi igény a fenntarthatóbb közlekedési rendszer iránt.