Rendhagyó megoldásokkal készülnek az egyhetes sztrájkra a pedagógusok
További Belföld cikkek
- Megérkezett a havazás, baleseteket és fennakadásokat okozott az utakon
- Uszály ütközött a Margit híd lábának, több hajóban is kárt tett
- Orbán Viktor: A békéről beszélni Európában olyan volt, mintha ördögöt idéznél
- Kemény üzenetet küldött David Pressmannek lehetséges utódja: Hagyd abba ezt az ostobaságot
- Parázs vita alakult ki Magyar Péter és Fülöp Attila között
Egyhetes sztrájkot hirdetett a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) január 23-ától, és mint írják, azért nem egy napban gondolkodnak, hogy a sztrájkfolyamat új erőre kapjon. Hozzáteszik, hogy „a kis sztrájk is több, mint ha nincs sztrájk”. A nedolgozzingyen.hu javaslatokat fogalmazott meg a tiltakozóknak, hogy segítse őket az egyhetes sztrájk megszervezésében.
A szakszervezet oldalán azt írják, „ha az intézményvezető a sztrájk idejére tanítást rendel el, legyenek olyan időszakok az adott sztrájknapon, amikor nincs tanítás még 50 százalékban sem. Ez úgy oldható meg, hogy ha például egy osztály hétfői órái közül az első hármat érinti a sztrájk, akkor ezek az órák ténylegesen elmaradnak, és csak felügyelet van elrendelve”.
A tanórák 50 százalékát pedig egy másik sztrájknapon tartják meg az aznapi 50 százalékkal, azaz ezen a másik napon 100 százalékban megtartják az órát. Ez az óra azonban statisztikailag is sztrájknak minősül, és még ki is kell fizetni – teszik hozzá.
De ha egész nap sztrájkolni szeretnének a héten, akkor két hétre kell bejelenteni a sztrájkot, így az első héten ténylegesen munkabeszüntetés lesz, és csak a legalapvetőbb felügyeletet fogják ellátni, és a rákövetkező héten normál munkarend szerint dolgoznak – bár papíron az is sztrájknak minősül majd, és az ez idő alatt végzett munkáért is fizetést kapnak.
A javaslatok között szerepel az is, hogy ha az intézményvezető elrendeli, hogy mindennap az órák felét meg kell tartani, akkor a tanárok ne tartsák meg azokat teljesen, hanem hagyják félbe az órát, és a maradék időben felügyeljenek.
Kiemelik, hogy a sztrájkhét lényege az, hogy a naplóban, a statisztikában mindenképpen legyen nyoma, hogy a hét lehetőleg minden napján munkabeszüntetés volt. Ebben különbözik a sztrájkhét az eddigi tanítási hetektől.
Az tehát, hogy milyen markáns lesz a munkabeszüntetés, attól függ, hogy milyen mértékben együttműködők a szülők, hogy a kollégák közül hányan állnak bele a munkabeszüntetésbe, és persze nagymértékben múlik minden az intézményvezető hozzáállásán – olvasható a szakszervezet honlapján.
(Borítókép: Kaszás Tamás / Index)