Átadják a forgalomnak a Deák Ferenc téri metróállomást
További Belföld cikkek
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
- Csaknem húsz éve az Alkotmánybíróság dobta le a „választási atombombát”
- Rogán Antal: Megpróbálunk rendet vágni, de teljes felelősséget nem vállalunk
- Pusztításba kezdett egy Zsiguli Budapesten, teli piroson vágódott be a másik autós elé
- Egyetlen szóval intézte el a bíróság kérdését a férfi, aki több ember otthonát is porig égette Pécsnél
A 3-as metró vonalán hétfő kora délután nyitják meg az utasforgalom előtt a Ferenciek tere és a Deák Ferenc téri állomást.
A BKV tájékoztatása szerint az aluljáróból nyíló Deák Ferenc téri állomás bejáratában sárga szín fogadja az utasokat, akik a mozgólépcsőn leérve az átszállószint modern csarnokába érkeznek. A melegszürke falburkolat, a szabadon lebegő, különös lámpatestek látványa és a tágas tér szokatlan az M3-metróállomások területén − írták.
Hozzátették: a hosszú mozgólépcső eredetileg világos burkolatát a felújítás után az élénk, égkék szín határozza meg. A peronszinten megmaradtak a jól ismert csempefalak, az oszlopokat fehér kismozaik burkolja, a kábeltakaró pedig türkiz árnyalatú.
Az M2-es és M3-as metróvonalakat összekötő folyosó korábban szögletes térszerkezete futurisztikus formát és szintén türkiz burkolatot kapott − írták, kiemelve, hogy a hetven méter hosszú folyosón naponta annyi ember halad át, mint Eger lakossága. A teret a természetes fény beáramlását megidéző világító felületek teszik barátságossá.
Az állomás akadálymentesítését nagy kapacitású felvonó biztosítja. A lifthez új alagút vezet, burkolata fehér színe az újonnan épített szerkezetet jelképezi. Az állomás így már három kijárattal rendelkezik, az Andrássy út tengelyébe illeszkedő üvegburkolatú építmény nappal „színváltó jégkockaként, éjszaka rizspapír lámpásként” jelöli a metróállomás új bejáratát − közölték.
A BKV tájékoztatása szerint az állomás építész tervezője Csapó Balázs, Germán Tibor, Gurdon Balázs és Hargitai Bence.
Mint azt megírtuk, az M3-as metróvonal teljes rekonstrukciójának keretében 2019 tavaszán készült el az Újpest-központ és Lehel tér közötti szakasz, míg a Nagyvárad tér és a Kőbánya-Kispest közötti szakaszt 2020 októberében adták át a forgalomnak.
A kilenc állomást magában foglaló középső szakasz felújításakor elsőként a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomás készült el 2022 májusában. A további hat állomást az eredeti tervek szerint 2023 tavaszán egyszerre adták volna át. A BKV Zrt. decemberben bejelentett új ütemezési terve szerint 2023 tavaszán az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar, míg ugyanebben az évben májusban a Nagyvárad tér és a Lehel tér állomásokat nyitják meg.
Az Index később helyszíni riportban számol be az átadásról.
(Borítókép: A felújított Ferenciek tere metróállomás. Fotó: Karácsony Gergely / Facebook)