Az unió döntésével óriási változás jöhet a jogosítványoknál
További Belföld cikkek
- Rétvári Bence: Januártól átlagosan 21,2 százalékkal nő a tanárok és az óvónők bére
- Sulyok Tamás karácsonyi üzenete: Sose tekintsünk a másik magyarra ellenségként!
- Műtét közben tanul az új budapesti robotsebész, de egyedül mégsem operálhat
- „Megszólalt a Kicsi” – karácsonyi különkiadást kapott a Menczer–Magyar-csörte
- Padlógázzal ment szemben a forgalommal egy ámokfutó sofőr Szolnokon
A tervek szerint az előírást minden EU-tagállam integrálja majd a saját nemzeti szabályozásába. Az Európai Bizottság a hírek szerint a digitális jogosítvány bevezetését is tervezi. Ez egy olyan hivatalos dokumentum lehet, amely a jövőben akár egy alkalmazásban is tárolható, közúti ellenőrzésnél pedig egy QR-kóddal lehetne leolvasni a legfontosabb információkat. Így ki lehetne váltani a hagyományos, műanyagalapú kártyát, amelynek gyártását nagymértékben lassítja a globális csiphiány.
Az új vezetés a sofőrképzést megreformálná: megengednék, hogy az elméleti, illetve a gyakorlati oktatás két különböző országban történjen, másrészt pedig megjelennének a szimulátorok a gépjárművezetői képzésben. A vezetői engedély megszerzése után egy évvel pedig kötelező lenne részt venni egy emlékeztető képzésen a balesetek számának csökkentése érdekélben – írja a vezess.hu.
Már nem is kell magunknál tartani a vezetői engedélyt
2023. január 1-jétől nem jár bírság azért Magyarországon, ha közúti ellenőrzéskor valaki nem tudja felmutatni a jogosítványát vagy a forgalmi engedélyét, mert azt a rendőrök egy elektronikus eszközzel le tudják ellenőrizni, adott esetben pedig bevonhatja a vezető jogosítványát vagy kivonhatja a forgalomból a járművet.
A Totalcar korábbi cikkéből kiderült, hogy a külföldiek vezetői engedélyét elektronikusan továbbra sem tudják majd ellenőrizni, így nekik a jogosítványt is maguknál kell tartaniuk. Az okmányok fizikai kiállítása azonban továbbra is szükséges marad, mivel a magyar állampolgároknak külföldön fel kell tudniuk mutatni.
Drága a jogosítvány
A katatörvény módosítása után drasztikus áremelést hajtottak végre az autósiskolák, emiatt Budapesten és vidéken is csökkent a tanulóvezetők száma. A pótórákkal is számolva akár 500–600 ezer forintra emelkedhet a B kategóriás jogosítvány ára.
(Borítókép: Pénzjegynyomda / MTI)