Érdemes figyelni, új adatlapot vezet be a NAV
További Belföld cikkek
- Rendőrnek adta ki magát egy pedofil Borsodban
- Magyar Péter vezetésével tüntetők gyülekeznek a Belügyminisztériumnál
- Többször fejbe rúgtak egy férfit egy vidéki plázában
- „K*rvára irritáló vagy!″ – ököllel esett neki tanárnőjének egy szolnoki diák
- Élet-halál között lebeg egy egri fiatal, miután megcsapta az áram egy vagon tetején
Kiemelték, az új bejelentéssel átfogó ügycsoportokra lehet meghatalmazást adni, az ügyintézés egyszerűbb és gyorsabb lesz, és az UJEGYKE online is beadható lesz.
A változásokról a NAV honlapján tájékozódhatnak az ügyfelek, a többségnek semmi teendője nincs, mert a NAV automatikusan átforgatja a már meglévő jogokat az új nyilvántartási rendszerbe. Külön figyelemfelhívó levelet azok kaptak az elmúlt napokban, akiknek érdemes felülvizsgálni a jogaikat − írják a közleményben.
Ismertetik, hogy az átállás érdekében az eBEV-portálon január 23-án 12 órától nem lehet új képviseleti bejelentést tenni, vagy a meglévőt módosítani. A már bejelentett állandó meghatalmazásokat legkésőbb január 27-én 12 óráig lehet lezárni és jóváhagyni. Az UJEGYKE az Általános Nyomtatványkitöltő Keretprogramban (ÁNYK) január 27-én 15 órától, az ONYA-ban pedig január 30-án 8 órától válik elérhetővé, 2023. január 30-ától az állandó meghatalmazásokat online már nem az eBEV-portálon, hanem az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásban (ONYA) lehet bejelenteni.
Az eBEV-portálon való bejelentés megszűnése nem gátja a képviseleti jogosultság bejelentésének, mivel a bejelentések az ÁNYK-nyomtatványon január 23. és 27. között továbbra is beadhatók, az érintett valamennyi bejelentést jóvá tudja hagyni, így egyetlen ügyfél sem kerül bizonytalan helyzetbe függőben lévő meghatalmazása miatt – emelte ki a NAV.
Hangsúlyozták, az UJEGYKE-adatlap kialakításakor a NAV figyelembe vette a könyvelők, adószakértők hosszú évek alatt keletkezett tapasztalatait, és úgy alakította ki a nyilvántartást, hogy azon már átfogó ügycsoportokra, ügytípusokra lehet meghatalmazást adni. Az új rendszer bevezetésével egyszerűsödik az ügyintézés, nem kell külön-külön jelölni például az iratbetekintésre, lekérdezésre, adatszolgáltatásra vonatkozó jogot, sőt a NAV telefonos ügyintézőrendszerének használatára sem kell külön jogosultságot megadni, mert az az adott ügycsoportban automatikusan jár a képviselőnek.
Az új jogosultságokat minden meghatalmazónak és meghatalmazottnak fontos felülvizsgálni, mivel a bejelentett állandó meghatalmazások alapvetően befolyásolják, hogy az ügyfél adott ügyében kivel tart kapcsolatot a NAV – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.