További Belföld cikkek
- Magyarország nagy részére kiadták a figyelmeztetést
- Bezsongtak a szegedi fiatalok, olyan jól lehet majd keresni a szegedi BYD üzemben
- A kormány „egyházi szereplőkkel” bővítené a nevelőszülői hálózatot, de az egyházakat nem értesítették
- A virológus figyelmeztetett: van nagyobb veszély a Covidnál
- Rászoruló gyermekeknek gyűjt karácsonyi ajándékokat a Magyar Máltai Szeretetszolgálat
Az elmúlt év áprilisában százhúsz mázsa tűzifát rendeltem egy környékbeli településen működő faárustól, mázsánként négyezer forintért. Az első fuvar, a megbeszélt negyven mázsa néhány napon belül megérkezett. Ám már évek óta szállíttattam azzal az autóval, és tudtam, arra csak harminc fér – mesélte történetét a 88 éves surjányi lakos, a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Hírportálnak, aki ezután értesítette erről a szóban forgó céget is, akiktől azt a választ kapta, hogy kissé vizes a fa, így tömegét tekintve az áru eléri a negyven mázsát.
Lemértük, és kiderült, mégiscsak harminc volt. Vagyis, tíz mázsával kevesebbet adtak azért a fuvarral együtt százhatvanháromezer forintért, melyet kifizettünk
– mondta a lapnak a lakos. A cég végül tudomásul vette a dolgot, és megígérte, hogy kiszállítják a hiányzó tíz mázsát, a fennmaradó kilencvennel együtt három tételben, ugyanakkor ez a mai napig nem érkezett meg. „Kerestem őket ismét, azt válaszolták, hogy aki a tőlük vásárolt fát utólag megméri, annak többé nem szállítanak” – mondta az idős férfi.
Ezt követően értesítette a fogyasztóvédelmi felügyelőséget és az adóhatóságot, de nem történt semmi az ügyben.
A lap az esettel kapcsolatosan megkereste a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatalt, akik az alábbi választ küldték a kérdésekre:
Az ügyben bejelentés a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Hatósághoz nem érkezett. A kártérítéssel vagy pénzvisszafizetéssel kapcsolatos vitás ügyek polgári peres úton, bíróság előtt rendezhetőek, vagy azt megelőzően a fogyasztó lakóhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltetőtestületnél térítésmentesen kezdeményezhető. Javasoljuk, hogy a vásárlást megelőzően minden esetben győződjenek meg a kereskedő megbízhatóságáról! A tűzifavásárláshoz kapcsolódó jogszerűtlenségekről a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) honlapján lehet tájékozódni.
A Nébih az utóbbi időszakban kiemelten foglalkozott a tűzifával kapcsolatos átverésekkel és a honlapjukon, az ismertetett esethez hasonló történetet tettek közzé példaként: „a telefonos megrendelést általában egy kedves női hang nyugtázza, amely még inkább megnyugtatja a vevőt, hogy kedvező alkut köt. Amikor azonban megérkezik a kisteherautó, és leborítják a fát, többnyire kiderül, hogy az kevesebb is, vizesebb is, vagy akár nem is olyan fajta, mint amit rendelt.”
A fuvarosok azzal védekeznek, hogy nekik ezt adták, szóljanak az eladónak, biztosan orvosolják a problémát. Az autó elhajt, jobb esetben a hirdető talán egyszer-kétszer még felveszi a telefont, ígérget, magyarázkodik, egy idő után pedig elérhetetlenné válik. Rosszabb esetben a helyszíni reklamációknál már a fuvarosok is fenyegetően lépnek fel, így elveszik a vásárló kedvét a határozottabb érdekérvényesítéstől – írja a Nébih, amelyben hozzáteszik, hogy országszerte sok olyan visszaélés történik, amikor az eladók az emberek jóhiszeműségére alapozva csalják ki a tüzelőre félretett pénzt, csalódottságot, szomorúságot, bosszúságot és hideget hagyva maguk mögött.