Újítással jelentkezett az Erste Bank
Egyszerűbbé teszi az ügyintézést az Erste Bank hallássérült ügyfeleinek. A pénzintézet jeltolmács-szolgáltatást indít több mint száz fiókból álló hálózatában, amely teljes nyitvatartási idő alatt elérhető – tette közzé a Profitline.
A Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége (SINOSZ) és az Erste Bank közösen fejlesztett ki egy speciális applikációt, amely minden banki tanácsadó munkaeszközén elérhető. Ezáltal az ügyintézőkbármikor segítségül hívhatnak egy jeltolmácsot siket vagy nagyothalló ügyfeleiknek.
A tolmács az ügyintézés ideje alatt végig segíti az ügyféllel történő kommunikációt jelnyelven, hangzó nyelven, illetve szükség szerint írásban.
Az Erste 2009 őszén a SINOSZ közreműködésével kezdte el a siketnéma jelnyelv oktatását tanácsadói között. Már a program első szakaszában tucatnyi fiókban tettek vizsgát jelnyelvből az önkéntesen jelentkező banki tanácsadók.
A mostani megállapodás eredményeként immár folyamatosan rendelkezésre áll jelnyelvi tolmács az Erste minden fiókjában, ahol a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének tagjai kedvezményes bankszámlát is nyithatnak.