Kisiklott tehervonat: százmilliós lehet a kár, több napig tarthat a helyreállítás
További Belföld cikkek
- A Hős utcai gettónak már a megépítése sem volt jó ötlet, most felszámolják
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
- Csaknem húsz éve az Alkotmánybíróság dobta le a „választási atombombát”
- Rogán Antal: Megpróbálunk rendet vágni, de teljes felelősséget nem vállalunk
- Pusztításba kezdett egy Zsiguli Budapesten, teli piroson vágódott be a másik autós elé
Mint ismert, vasárnap délelőtt kisiklott egy tehervonat több kocsija Hajdúhadház és Újfehértó között, a műszaki mentés miatt ezen a szakaszon szünetel a vonatforgalom.
Hadnagy Attila a helyszínen elmondta, hogy egy Záhonyból Hegyeshalmon át Ausztriába tartó, vasércet szállító teherszerelvény harmincöt kocsijából kilenc siklott ki, teljesen elzárva a kétvágányú, villamosított pályaszakaszt.
Mindkét irányban járhatatlanná vált a vasúti pálya, és a felsővezeték-rendszer is jelentősen megrongálódott – mondta a szakember, megjegyezve, a kár százmilliós nagyságrendű is lehet.
Hozzátette, a balesetben senki sem sérült meg, az utasokat Hajdúhadház és Újfehértó között pótlóbuszok szállítják. A vasútvonalon jelentős késésekre kell számítani.
A baleset okát a rendőrség és a MÁV Zrt. vasútbiztonsági szolgálata is vizsgálja.
Daruval emelik vissza a vonatkocsikat a sínek közé
Hadnagy Attila elmondta, hogy zajlik a helyreállítás és a műszaki mentés tervezése. Elindult Szolnokról a vasúttársaság vasúti segélyszolgálatának daruja, ennek segítségével emelik majd vissza a sínek közé, illetve a vasúti töltés mellé borult kocsikat, ezután kezdődhet a pálya helyreállítása.
Az 1370 tonna összsúlyú teherszerelvény közepére és végére besorozott kocsik siklottak ki, a két mozdony után kapcsolt vagonok egy része a síneken maradt és néhány száz méterrel távolabb állt meg – tapasztalta a helyszínen az MTI tudósítója.
A Rail Cargo Austria jelzéseit viselő vagonok egy része felborult és kiömlött belőlük a szállított vasércpellet. Több kocsi összetörve, egymásra torlódva, a sínekről leborulva állt meg teljesen összegyűrve a sínszálakat. Eltörtek a felsővezeték-tartó oszlopok és a vasbeton talpfák, az egyik kisiklott vagon keresztbe állva teljesen elzárja mindkét vágányt.
Hosszabb menetidőre és vonatkimaradásokra kell számítani
A Mávinform a honlapján azt közölte, hogy a záhonyi fővonalon utazóknak az átszállások miatt egy-két órával hosszabb eljutási időre kell számítaniuk. A személyvonatok helyett Hajdúhadház és Újfehértó, az InterCity-k helyett Debrecen és Nyíregyháza között pótlóbuszra kell átszállni.
A Volánbusz járatain a Debrecen-Hajdúhadház-Téglás szakaszon érvényesek a vasúti jegyek és bérletek.
A Budapest-Miskolc-Szerencs-Nyíregyháza-Debrecen-Szolnok-Budapest útvonalon közlekedő minden vonat felármentesen vehető igénybe. „A szerelvényfordulók miatt a záhonyi fővonalon vonatkimaradásokra is számítani kell, az InterCity vonatokban esetenként más szerelvények közlekednek” – tájékoztatott a Mávinform.