A Magyar Autóklub javaslatot tett, Karácsony Gergely kitart a Lánchíddal kapcsolatban
További Belföld cikkek
- Letartóztattak egy apát, akit a saját lányának molesztálásával gyanúsítanak
- Hollik István: Magyarországnak a saját útját kell járnia
- Több mint tízezer esethez hívták a mentőket karácsonykor
- Orbán Viktor a karácsony után ismét munkába állt: megkezdte az alapozást, készül a repülőrajtra
- Figyelmeztet a katasztrófavédelem, a tűzijáték nem játék
Az autóklub amellett, hogy kifogásolja a Budapesti Lakógyűlés szavazás kérdésfeltevésének módját, a Lánchíd forgalmi rendjével kapcsolatban az okos kompromisszumot támogatja. Úgy fogalmaznak, hogy olyan megoldás szükséges, mely nem hozza vissza az eredeti torlódásos állapotot,
ugyanakkor a másik szélsőséget, az üres híd állapotát sem tartósítja, nem terheli értelmetlenül a környező úthálózatot és a környezetet.
„Támogatjuk, hogy a hídon az autóbuszoknak és a kerékpárosoknak ne kelljen a dugóban araszolniuk, ehhez a használat finomhangolása szükséges: hajthassanak be úgy a civil autósok, ami még nem jár torlódással. Indítványozzuk, hogy a behajtásra jogosultak körére és a forgalmi rend részleteire független szakmai testület adjon javaslatot” – fogalmaznak.
álláspontjuk szerint a szavazásban feltett – Közlekedhessenek-e autók a Lánchídon? – kérdésre adott „Igen” szavazatok a megoldás irányát adják meg. A forgalmi rend részleteit pedig a szakemberek kell hogy meghatározzák.
Végezetül felkérik a Magyar Mérnöki Kamarát, a Magyar Urbanisztikai Társaságot, a Közlekedéstudományi Egyesületet, a Magyar Útügyi Társaságot és a Budapesti Műszaki Egyetemet, hogy a delegáltjaikból alakított független szakmai testület útján határozzanak meg olyan élhető kompromisszumos megoldást, mely környezetkímélő és a közlekedés minden résztvevőjének egyaránt megfelel.
Miért újították fel, ha az autósok nem használják?
Mesterházy Attila, a Szocialisták és Demokraták elnöke is megosztotta a véleményét Facebook-oldalán. Posztjában úgy fogalmaz, hogy „Tisztelt főpolgármester Úr! Nem lesz ez így jó!”
Majd felteszi azt a kérdést, hogy miért újították fel 10 milliárdokért a Lánchidat, ha autósok nem használhatják azt?
„Világos, hogy amióta az autósok nem használhatják a hidat, kaotikus a helyzet a város több pontján. Arról nem is beszélve, hogy a nyári lezárásokkal együtt pokollá fog válni a budapesti közlekedés, ráadásul nőni fog a környezetterhelés is. Mi, Szocialisták és Demokraták épp ezért a Lánchíd autós közlekedésre való használata mellett voksolunk” – zárja bejegyzését.
Karácsony Gergely is megszólalt
A Lánchíd új – a közösségi közlekedést, a „szelíd” közlekedési módokat és a gyaloglást segítő – szerepe teremti meg annak a lehetőségét, hogy zöldítsék a belváros érintett részét a budai és a pesti oldalon is – mondta hétfőn Karácsony Gergely főpolgármester egy budapesti sajtótájékoztatón, amelyen az erre irányuló fejlesztések látványterveit is bemutatták. A főpolgármester emlékeztetett, a Lánchíd felújításához kapcsolódóan új forgalmi rendre tettek javaslatot – erről részletesen ebben a cikkünkben foglalkoztunk.
Javasolják, hogy a rekonstrukciót követően is maradjon meg a jelenlegi forgalmi rend, amely szerint a hidat a BKK járatai, a taxik, valamint a kerékpárral, a motorkerékpárral és a segédmotoros kerékpárral közlekedők használhatják, a személy- és egyéb gépjárművel közlekedők az ideiglenes forgalmi rend értelmében nem mehetnek a hídra.
Jelenleg folyik egy közéleti vita arról, hogy milyen forgalmi rend legyen a Lánchídon, és ezen keresztül van egy nagyon fontos társadalmi párbeszéd arról: mi az a jövőkép, amit Budapest a fővárosiakkal közösen szeretne megvalósítani
– jelentette ki Karácsony Gergely, aki közölte azt is, hogy a Lánchíd felújítása határidőre elkészül. A főpolgármester kijelentette: a megújuló Lánchíd forgalmi rendjének kialakítása nagyon fontos lépés, de csak egy lépés egy élhető Budapest megteremtésének irányába.
Az érintett belvárosi területre vonatkozó, megörökölt koncepcióterveket továbbtervezték, ami érinti a Clark Ádám teret, a Széchenyi István teret és a József Attila utcát.
A Széchenyi István térre vonatkozó tervekről szólva Karácsony Gergely arról beszélt, hogy Budapest legméltatlanabb helyzetét mutatja az, hogy a téren, az úttesten a turisták balesetveszélyesen gyalogolnak át.
- A Lánchíd jelenlegi forgalmi rendje lehetővé tenné az „óriási” körforgalom megszüntetését;
- és a tervek szerint a zöldfelületet megőrző, de színvonalas gyalogos sétányt alakítanának ki: a Szent István Bazilikától, a Lánchídon keresztül lehetne a Várkert Bazárig sétálni;
- a József Attila utca terveken szereplő megújításáról elmondta, szélesebb járdát és egy élhetőbb, magasabb színvonalú közterületet kellene kialakítani;
- a budai oldalon a Clark Ádám téren a tervek szerint sokkal több zöldterületet és jobb gyalogos közlekedési lehetőségeket alakítanának ki.
Az előbbiek akkor válhatnak megvalósíthatóvá, ha a Lánchíd forgalmi rendjéről sikerül azt a közös döntést meghozni a budapestiekkel, hogy fenntartják a hídon a mostani közlekedési rendet – összegezte a Napi.hu.