A tervezettnél sokkal hamarabb befejeződik a Lánchíd felújítása
További Belföld cikkek
- A kormány „egyházi szereplőkkel” bővítené a nevelőszülői hálózatot, de az egyházakat nem értesítették
- A virológus figyelmeztetett: van nagyobb veszély a Covidnál
- Rászoruló gyermekeknek gyűjt karácsonyi ajándékokat a Magyar Máltai Szeretetszolgálat
- Harminchárom éves bűnügy végére tett pontot a rendőrség, elfogták a paloznaki gyilkosság egyik elkövetőjét
- Nagyszabású konferenciát szerveznek a reformátusok a kegyelmi botrány feldolgozásáról
Másfél hónappal a tervezett határidő előtt, ősz helyett már most nyáron befejeződik a Lánchíd felújítása – közölte Facebook-oldalán Karácsony Gergely, hozzátéve, hogy „nemcsak a hídhoz, hanem a hídra is hamarabb térhetnek vissza a budapestiek”.
Ez egy sok-sok év halogatás után elkezdett beruházás, ami határidőre, sőt annak előtte, költségkereten belül, az eredeti terveknek megfelelően, a teljes átláthatóságot biztosítva valósul meg, és ez – sajnos – Magyarországon kuriózum
– jelentette ki.
A politikus a bejegyzés alatt megosztott videóban elmondta azt is, hogy már ezen a hétvégén el lehet sétálni a Lánchíd pesti oldala előtti sétányon, erről korábban itt írtunk. A főpolgármester a legfontosabbnak azt nevezte, hogy – ha a hatóságok elvégzik a dolgukat, és kiadják a szükséges engedélyeket –, akkor már augusztus 20-án mindenki használhatja a Lánchidat.
A lakógyűlésen dől el a forgalom sorsa
Mint ismert, tavaly decemberben részben már visszakapta a Láncidat a főváros, de az elmúlt hónapokban csak a közösségi közlekedés autóbuszai, a taxik, motorok, kerékpárok, rollerek, valamint a megkülönböztető jelzést használó járművek közlekedhettek az úton.
Karácsony Gergely posztjában emlékeztetett, hogy a Lánchíd végleges forgalmi rendjéről a fővárosiak dönthetnek a most futó Budapesti Lakógyűlésen.
Mint ismert, a BKK a jelenlegi forgalmi rend fenntartását javasolja, míg a kormány addig nem száll be a felújítás költségeibe, amíg nem járhatnak rajta autók. A Magyar Autóklub az okos kompromisszumot támogatja. Álláspontjuk szerint egy olyan megoldásra van szükség, amely nem hozza vissza az eredeti torlódásos állapotot, ugyanakkor a másik szélsőséget, az üres híd állapotát sem tartósítja.
(Borítókép: Papajcsik Péter / Index)