Győrfi Pál: Maximálisan elégedettek a páciensek az új ügyeleti rendszerrel
A közleményében emlékeztetett arra, hogy a február 1-jén Hajdú-Bihar vármegyében indult egységes rendszerhez Szabolcs-Szatmár-Bereg, Győr-Moson-Sopron, Borsod-Abaúj-Zemplén, Békés és Komárom-Esztergom vármegye is csatlakozott.
Tájékoztatása szerint több mint negyvenezer beteget valamelyik ügyeleti telephelyen részesítettek ellátásban, 5500 esetben telefonos tanácsadás történt, mintegy 3500 beteghez pedig ügyeleti kocsit küldtek, és a lakásukon látták el őket.
A jellemzően enyhébb egészségügyi problémákra az esetek több mint 90 százalékában az ügyeleti ellátás megfelelő megoldást jelentett, kevesebb mint 4500 beteget kellett további szakellátásra vagy kórházba küldeni. Az alapellátási ügyeletben ellátottak 37 százaléka gyermek volt.
Nincs itt semmi látnivaló
A közlemény szerint a 1830-as hívószám mindenhol jól működik, a visszajelzések alapján
az ügyelet által nyújtott betegellátással a páciensek maximálisan elégedettek voltak.
Az ügyeleti ellátás az 1-től 5-ig terjedő elégedettségi skálán összességében 4,3 minősítést kapott, ami az egészségügyi szolgáltatások esetében kifejezetten magas értéknek számít Győrfi Pál szerint.
Az egységes alapellátási ügyeleti rendszer országos kiterjesztése folytatódik annak érdekében, hogy a jövő év elejére Budapest kivételével az egész országban egységes, a betegeknek az eddiginél jobb ellátást biztosító, a sürgősségi ellátórendszer elemeivel összekapcsolt ügyeleti rendszer működhessen – közölte a mentőszolgálat szóvivője az MTI szerint.
(Borítókép: Zöld Fanni / Index)