Így tehetik tönkre a közlekedést tízezrek számára Vitézy Dávid szerint
További Belföld cikkek
- A kormány „egyházi szereplőkkel” bővítené a nevelőszülői hálózatot, de az egyházakat nem értesítették
- A virológus figyelmeztetett: van nagyobb veszély a Covidnál
- Rászoruló gyermekeknek gyűjt karácsonyi ajándékokat a Magyar Máltai Szeretetszolgálat
- Harminchárom éves bűnügy végére tett pontot a rendőrség, elfogták a paloznaki gyilkosság egyik elkövetőjét
- Nagyszabású konferenciát szerveznek a reformátusok a kegyelmi botrány feldolgozásáról
A vasútfejlesztések önkormányzati ellenzése most újabb budapesti kerületben folytatódik – írja Vitézy.
A XVIII. kerület polgármestere, Szaniszló Sándor Gyál polgármesterével, Pápai Mihállyal összefogva olyan javaslatot terjesztett elő, mely végső soron a lajosmizsei vasútvonal budapesti szakaszának felszámolását eredményezné.
Azt javasolják, hogy a vonal Gyált és a XVIII. kerület lakott területeit elkerülve, az M5-ös autópálya mentén épüljön újjá.
Az egykori államtitkár szerint „ennek semmi értelme”, mivel ezen a szakaszon csak elővárosi vonatok járnak.
Mint írja, a vasútfejlesztés azt szolgálná, hogy az itt élő 70 ezer ember gyorsan, kényelmesen, kötött pályán, színvonalas környezetben juthasson be Budapest központjába.
Ha a vasutat elűzik a lakóterületekről, az egész beruházásnak semmi értelme nem marad
– jelenti ki bejegyzésében a szakértő.
Gyál és Pestszentimre felől a Nyugatiba érdemben csökkenthető lenne az autóval ingázók száma és a közúti forgalom, nemcsak itt, de az összes belsőbb kerületben is, Ferencvárostól Kőbányáig.
Vitézy felidézi, hogy a vasútfejlesztési tervek elkészítését 2021-ben rendelte meg a kormány. Tucatnyi egyeztetés és tárgyalás folyt a tervekről az önkormányzatokkal, akik viszont a vasúti átjárókat használó autós közlekedés szempontjai miatt a vonatok sűrítését nem tudták elfogadni.
Az érintettek ugyanakkor a BFK 2022-es felmérése alapján 90 százalék feletti többségben támogatták a fejlesztéseket – a pálya kétvágányúsítását, a vonatok sűrítését és a sebesség emelését.
A két önkormányzat tehát saját választópolgárai elsöprő többségének akaratával megy szembe egy kisebbség érdekeinek kiszolgálásával
– vonja le a következtetést Vitézy.
Végzetes következményekkel járhat a vasútfejlesztések elvetése
A közlekedési szakértő úgy látja, hogy az önkormányzatok érdekei miatt ellehetetlenített vasútfejlesztések, ahogy a Déli Körvasút esetében, úgy itt is szembemennek a klímavédelmi, környezetvédelmi és közlekedéspolitikai alapelvekkel.
Példaként hozza a Déli Körvasút esetét. Mint korábban írtunk róla, itt egy civil szervezet követelte a fejlesztések visszavonását a kormányzattól.
A beruházást a költségvetés szűkülése miatt felfüggesztették, az önkormányzatok pedig Vitézy szerint azt szeretnék elérni, hogy a jövőben ne is indulhasson újra a lajosmizsei vasútvonal fejlesztése. Fejlesztés nélkül a vonal sorsa végső soron a bezárás lesz – teszi hozzá.
Szégyen lenne, ha 2023-ban a XVIII. kerület vagy Gyál lényegében azt mondaná ki, hogy mivel autóból nézve a vasút csak zavaró tényező, ezért nem támogatják a vasút felújítását
– jelentette ki.
(Borítókép: Vitézy Dávid. Fotó: Gorondy-Novák Edit / Index)