Egy mozgássérült magyar utas nem tudott felszállni a Ryanair gépére, az édesanyját megfenyegették
További Belföld cikkek
- Több kilométeres a kocsisor az M1-es autópályán
- Budapesti rendőrfőkapitány: Budapest az egyik legbiztonságosabb főváros
- Eszméletlenre verték, kirabolták, majd magára hagyták ismerősüket az erdőben
- Kiderült, mikor épülhet meg a Pázmány legújabb campusa
- Csökkent a regisztrált álláskeresők létszáma, két új program is segíti a munkakeresést
Rados Ágnes az RTL Híradónak elmondta, hogy már többször utazott mozgássérült fiával, ezért tudják, hogy fontos időben kiérkezniük a repülőtérre. Segítséget mindig kérnek, hogy ne kerekesszékkel állják ki a sort, de másokat sem szeretnének feltartani.
A család kérte, hogy küldjenek reptéri segítőt, de a Ryanair ügyintézője közölte, hogy „nincs priority lehetőség”, ezért álljanak be a sor végére. Az édesanya elmondta, hogy nem akartak vitatkozni a hölggyel, mert „ideges volt, az asztalra csapott, és látszott rajta, hogy nincs jó passzban”.
A riportból az is kiderült, hogy 40 perc várakozás után hiába kerültek sorra, az ügyintéző segítséget kért a mozgássérült fiú becsekkolásához, mivel „bevallása szerint nem csinált még ilyen feladatot”.
Mire a kerekesszékkel odaértek a kapuig, már nem szállhattak fel. Az édesanya szerint legalább harminc embert hagytak ott a terminálon.
Rados Ágnes ekkor már türelmetlenül jelezte, hogy nem ők tehetnek a késésről. Az édesanya hiába kért segítséget a kapunál álló férfitól. Megfenyegették, hogy feljegyzést írnak róla a viselkedése miatt.
A Ryanair időt kért az ügy kivizsgálására
Az édesanya nem tett kárt senkiben, nem hívták ki hozzá a rendészetet, de a viselkedésére hivatkozva nem adott nekik új jegyeket a Ryanair. Rados Ágnesnek újból ki kellett fizetnie a repülőjegyeket, amivel legalább 600 ezer forintos kár érte őket – tették hozzá.
Az RTL Híradó levelet írt a Ryanair légitársaságnak, amely válaszában időt kért az ügy kivizsgálására. A Budapest Airport bocsánatot kért a családtól.
Ahogy az Index beszámolt róla, a múlt héten szintén a Ryanair járatán adódott problémája egy mozgássérült magyar utasnak. Singer Viktor a Ryanair légitársasággal utazott Milánóba, de a visszaúton már arról tájékoztatták, hogy az elektromos kerekesszéke akkumulátorát nem viheti fel a repülőgépre. A mozgássérült férfi kártérítést és sérelemdíjat kér a légitársaságtól, mivel már többször utazott repülővel, de soha nem volt még hasonló problémája.