Beindult a munka a kétpói vonatbaleset helyszínén, hamarabb helyreállhat a forgalom
További Belföld cikkek
- Megtalálták a Budapesten eltűnt külföldi férfi holttestét
- Óbaloldalozás és pulykázás után a pályáztatás sem garantálja a fővárosi cégeknél a vezetőváltást
- Nem tagadta Magyar Péter új szakértőjének luxusköltését, helyette lapunkat gyalázta
- Magyar Péter: Orbán Viktornak színt kell vallania
- Új képviselő érkezik a Fővárosi Közgyűlésbe
A közlemény szerint a V-Híd Zrt. 210 tonnás SMD-80-as vágányépítő gépét a Budapest–Belgrád vasútvonal építéséről irányítja át egy időre, hogy segítse a csaknem három hete tartó helyreállítási munkákat a Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei településnél. A gép Európában is kuriózumnak számít, mindössze három ilyen monstrum dolgozik a kontinensen – jegyezték meg.
Az SMD-80-as több száz méter megrongálódott vasúti pályát épít újra Kétpónál. A gép átvezénylésével a munka a tervezettnél jóval hamarabb befejeződhet, az ezzel járó pluszköltségeket a vállalat magára vállalja – idézték a közleményben Sárváry István vezérigazgatót.
A V-Híd Csoport vezetője azt is elmondta: az ilyen helyzetek miatt is fontos, hogy a stratégiai ágazatokban működő vállalatok nemzeti tulajdonban legyenek, mert így az állam sem kerülhet kiszolgáltatott helyzetbe.
A forgalmas vasútvonalon csaknem három hete dolgoznak a szakemberek, hogy helyreállítsák a baleset miatt tönkrement síneket, biztosítóberendezéseket és a felsővezetéket. A baleset mindkét pályát megrongálta, így ezen a szakaszon napokig egyáltalán nem közlekedhettek a vonatok.

A műszaki mentés után a bal vágányon megindulhatott a forgalom, de most is késésekre, járatkimaradásokra kell számítani. A szakemberek szerint a kisiklott kocsik olyan károkat okoztak, amelyek helyreállítása akár hetekig is eltarthatna – írták a közleményben.
A V-Híd Csoport Magyarország legnagyobb vasútépítője; vasútipálya-tervezéssel, -építéssel, vasúti vonalak felújításával, felsővezeték-építéssel, vasúti biztosítóberendezés gyártásával és vasúti szállítással foglalkozik. A teljesen magyar tulajdonban lévő társaság az Európai Unióban egyedülálló gépparkkal rendelkezik. A V-Híd Csoport több mint ezer embert foglalkoztat – tudatták a közleményben.