Újabb vasútvonalak zárnak be, pedig egyszerű a megoldás
További Belföld cikkek
- A kormány benyújtotta a magyar kutatási hálózat átalakításáról szóló javaslatot
- Kiutasítottak Magyarországól egy amerikai tanárt, aki 10 éve tanított az országban
- Fehérbe borul a fél ország, figyelmeztetést adott ki a Magyar Közút
- Reagált a kormány a legújabb Magyar Péter-féle hangfelvételre
- Átkot és rontást is levesznek, de füvesasszony is lesz a Miniszterelnökség által támogatott sámánfesztiválon
Augusztus 1-től a MÁV tíz vasútvonal működését szüntette be, a vasúti közlekedésért felelős Építési és Közlekedési Minisztérium további hét vonalat nullázna le. Így leáll
- a Budapest elővárosi forgalmában is részt vevő Esztergom–Komárom vasútvonal,
- Nyíregyháza elővárosi forgalmában az a Nyíregyháza–Mátészalka–Zajta vonal, amivel párhuzamosan naponta 100-nál több Volánbusz jár,
- valamit ugyanitt a Nyíregyháza–Tiszalök vasútvonal,
- a Bükk turistaforgalmában jelentős Eger–Szilvásvárad vasútvonal,
- a Somogy busszal is nehezen elérhető zsákfalvait kiszolgáló Siófok–Kaposvár vasútvonal,
- Lázár János körzetének közelében pedig a Szentes–Orosháza,
- valamint a Kiskunfélegyháza–Lakitelek vasútvonal.
A G7 beszámolt róla, hogy nemcsak az elöregedett mellékvonali járműflottát, hanem a MÁV teljes dízelüzemű járműparkját meg lehetne újítani mindössze 20 milliárd forintból. így 20-25 éves német használt dízelvonatok szállíthatnák az embereket a jelenlegi 30-40 éves csehszlovák járművek helyett.
Mindeközben a Kormány éppen 100 milliárd forint járműbeszerzési forrásról mond le
– olvasható a bejegyzésben.
Mint kiderült, a 2021–27 közötti EU-s finanszírozású közlekedésfejlesztési program (IKOP+) forrásainak elköltését felügyelő bizottság éppen augusztus 1-én, a mellékvonal-bezárások napján megtartott ülésén Lázár János minisztériumának képviselői leszavazták a Közlekedő Tömeg, a Magyar Közlekedési Klub és a ZöldCivil közös javaslatát, hogy a vasúti járműbeszerzésre rendelkezésre álló 100 milliárd forintból Magyarország új járműveket vegyen.
Helyette a már rég leszállított, forgalomba állt és a központi költségvetésből kifizetett KISS-motorvonatok számláját szeretnék benyújtani Brüsszelnek, hogy a hazai költségvetésben maradjon pénz jachtra meg stadionra
– írták.