Megérkeztek a rakpartnyitás első tapasztalatai: annyira bejött, hogy folytatódik
További Belföld cikkek
- Péter Szabó Szilvia: Nem vagyok köteles eltűrni a lejárató kampányt
- Kiengedték a börtönből a korábban tévesen elítélt Kaiser Edét
- Törvénysértő felújításról beszélt a minisztériumi dolgozó, egy nappal később kirúgták
- Lázár János olyan fejlesztéseket ígért meg, amelyeket korábban még ellenzett
- Vitályos Eszter Magyar Péternek: Te prédikálsz a nők elleni erőszakról?
Negyedik alkalommal szervezte meg BKK Agóra elnevezésű lakossági fórumát a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A kezdeményezés célja, hogy a Budapesten élők és közlekedők beszélgessenek a várostervezéssel, valamint a közösségi közlekedés jövőjével foglalkozó szakemberekkel.
Az augusztus 10-i, csütörtöki találkozó lehetőséget adott arra is, hogy a Fővárosi Önkormányzat és a BKK szakemberei megvitassák az érdeklődőkkel a Pesti alsó rakpart szerepét Budapest életében, a felvetődő kérdésekre pedig közösen keressék a válaszokat a 2-es villamos vágányai alatt lévő közösségi viaduktban.
A BKK közleménye szerint a lakossági fórumon napirendre kerültek
- az ideiglenes rakpartnyitás eddigi tapasztalatai;
- a rakpartnyitás városra gyakorolt hatásai, valamint
- az újragondolt Duna-part formálódó tervei.
Mások mellett Frankfurt Beatrix, a Fővárosi Önkormányzat várostervezési főosztályának építészeti osztályvezetője, Balogh Samu várostervező, a főpolgármester kabinetfőnöke, Pap Zsigmond, a BKK rakparttervezésért felelős projektvezetője, valamint Tóth Patrik, a BKK adatelemzési vezetője beszélt a Pesti alsó rakpart múltjáról, jelenéről és jövőjéről, a nemzetközi példákról, majd várták az eseményen részt vevők kérdéseit, észrevételeit.
A fórumon szóba került a már hagyománnyá vált hétvégi, illetve a nyári egy hónapos rakpartnyitás is, ami most búcsúzik.
2026-tól átfogó rakpartfejlesztés indul
A mérések alapján hétköznaponként átlagosan több mint 10 ezer mozogni vagy kikapcsolódni vágyó látogat ki az Eötvös tér és Irányi utca közötti rakpartszakaszra. A látogatók csaknem fele reggel nyolc és este hat óra között vesz részt a változatos programokon, versenyeken, koncerteken. A vizsgálati eredmények azt is mutatják, hogy a környező utak forgalma mindeközben nem változik, sőt a hidak forgalmában a rakpartnyitás ideje alatt csökkenést tapasztaltak.
Elhangzott, hogy a tervezett pesti rakpartfejlesztésnek köszönhetően egy vonzó, sokszínű, pihenésre és színvonalas kikapcsolódásra alkalmas Duna-parttal gazdagodhatna a főváros. A tervezés civil szervezetek bevonásával zajlik, és kiterjed az Id. Antall József, a Jane Haining, valamint a Belgrád rakpartra is.
Cél, hogy a Pesti alsó rakpart és környezetében javuljanak a kerékpáros- és a gyalogosközlekedés feltételei, egyúttal az új zöldfelületeknek köszönhetően vonzóbbá és élhetőbbé váljanak a kapcsolódó közterületek.
A fórumon elhangzott még, hogy a megvalósítás a jelenlegi ütemezés szerint 2026 után kezdődhet, és hogy a kivitelezéshez európai uniós források bevonására is számít a főváros.