Elstartolt a negyedik Duna Group Szabadegyetem
További Belföld cikkek
- Leszúrta, a vért feltakarította, majd magára hagyta párját a hajdúbagosi férfi
- Megszólalt a fideszes képviselő, jogosan vitte el a konyhabútort az önkormányzati lakásból
- Koppintás a Tisza Párt himnusza?
- Megdőlt az országos hajnali melegrekord hétfőn
- Reagált a Tisza Párt a kormány bejelentésére, radikális áfacsökkentést követel az egészséges élelmiszereknél
A Szíjj László tulajdonába tartozó Duna Csoport idén a vízépítőmérnök és építőmérnök hallgatókon túl térinformatikai, geodéta és programozó szakos fiatalokat is meghívott.
Terveink szerint januártól létrehozzuk a Duna InfraBIM nevű, szabadon választható tantárgyat a hallgatók számára. Ezt lehetőség szerint a legtöbb olyan egyetemen el fogjuk indítani, amely építéstudományi területen képzést folytat. A Duna Group számára fontos a jövő mérnökeinek támogatása, ezt bizonyítja, hogy a korábbi években több tehetséggondozó programot is lebonyolítottunk
– mondta Kincses Péter, a rendezvény főszervezője.

Az augusztus 11-13 között megtartott programra idén hat egyetemről, negyven hallgató érkezett a BME Kármán Tódor Kollégiumába. Az első napon lezajlott előadásokon a Duna Group gyakorlatában zajló BIM folyamatok közül az alábbi témákra tértek ki:
- 3D BIM modellek előállításának és kezelésének gyakorlata a Duna Groupnál.
- Különböző típusú 3d modell alapján működő gépvezérlési rendszerek bemutatása elméletben és gyakorlatban.
Az InfraBIM témáját az elméleti ismeretek mellett átfogó gyakorlati bemutatókkal teszik látványossá. A tematikában nagy hangsúlyt kap a hightech gépek és technológiák által zajló infrastruktúra fejlesztés.
A Duna Group Szabadegyetem idén is olyan építési projekteket mutat be a hallgatóknak, amelyek a magyar építőipar legkülönlegesebbjei közé tartoznak, és nagy hangsúlyt fektetnek a digitalizációra és a BIM alkalmazására. Ezeket a diákok gyakorlati példákon keresztül ismerhetik meg.
A hallgatók ellátogatnak a soproni M85-ös alagút építkezésére, ahol megtekinthetik
- az alagútfejtés konvencionális módszerét és geológiai jellemzőit az elsődleges vagy lőttbetonos szerkezet esetében;
- az alagút belső beépítésének tervezését és kivitelezését a BIM modell segítségével (horizontális és vertikális rendszerek kialakítása);
- a virtuális kivitelezés beépítését a rendszerbe, valamint a BIM továbbfejlesztését az üzemeltetés szakaszára.
A hallgatók ezen kívül betekintést nyerhetnek az alagút irányítási és forgalomvezérlési rendszerébe is.
Az M44 autópálya építése közben a diákok szintvezérelt munkagépekkel találkozhatnak, amelyeket valós munkafolyamatok közben is megfigyelhetnek. A hallgatók végigkövethetik az egész – korábban elméletben már tanult – folyamatot, és megismerkedhetnek a vezérlési rendszerrel – olvasható a Duna Group Szabadegyetem sajtóközleményében.