Százmilliókba került a „Háborúpártiak”-kampány, de kérdéses, miből finanszírozták
A reklámköltéseket monitorozó Kantar Media adatai szerint 1,066 milliárd forintból valósította meg az ellenzéki politikusokat háborúpártinak beállító kampányát a Civil Összefogás Fórum (illetve a mögötte álló jogi személy, a CÖF–CÖKA) cége, a Kövess minket 2022 Kft. a nyáron – írja a 24.hu.
Az 1,066 milliárd forint ebben az esetben a listaárat jelenti, a Békemenetet és több korábbi plakátkampányt szervező, közpénzzel támogatott CÖF–CÖKA cége a kampány volumene miatt jelentős kedvezményeket kaphatott. A lap piaci forrásokra hivatkozva azt írja, hogy
a nettó költés bizonyára nem érte el az egymilliárd forintot, de több száz milliós vásárlásról lehetett szó.
A 24.hu birtokában lévő adatok szerint a CÖF-fel egy címre bejegyzett Kövess minket 2022 Kft. négy részben vásárolt kampányokat a nyáron (a megadott összegek listaárak):
- az Adboard Kft.-nél 130,2 millió forintért,
- a Pannon Plakátnál 7,1 millióért,
- a Publimontnál 408 millióért,
- a Publimont City Lightnál 520,5 millióért.
Mindez összesen 2984 megjelenést tartalmazott: 1735 citylightot, illetve több mint 1200 óriásplakátot.
A lap információi szerint a
Kövess minket 2022 Kft.-t 2021-ben alapították. A cégnek az első évében 121 millió forint vesztesége volt, tavaly pedig 177 millió mínusz volt az adózott eredménye.
A lap megkereste a múlt év végéig 300 milliós veszteséget termelő céget, arról érdeklődve, hogy miből finanszírozták a vélhetően több száz milliós kampányt, de nem reagáltak megkeresésükre.
(Borítókép: Kaszás Tamás / Index)