Százmilliókba került a „Háborúpártiak”-kampány, de kérdéses, miből finanszírozták

DSC8243
2023.09.07. 09:13
Súlyos százmilliókat költhetett a Civil Összefogás Fórum (CÖF–CÖKA) cége az ellenzéket háborúpártinak beállító kampányára. Kérdéses, hogy az egyébként súlyos veszteségeket termelő cég hogyan tudta finanszírozni a kampányt.

A reklámköltéseket monitorozó Kantar Media adatai szerint 1,066 milliárd forintból valósította meg az ellenzéki politikusokat háborúpártinak beállító kampányát a Civil Összefogás Fórum (illetve a mögötte álló jogi személy, a CÖF–CÖKA) cége, a Kövess minket 2022 Kft. a nyáron – írja a 24.hu.

Az 1,066 milliárd forint ebben az esetben a listaárat jelenti, a Békemenetet és több korábbi plakátkampányt szervező, közpénzzel támogatott CÖF–CÖKA cége a kampány volumene miatt jelentős kedvezményeket kaphatott. A lap piaci forrásokra hivatkozva azt írja, hogy 

a nettó költés bizonyára nem érte el az egymilliárd forintot, de több száz milliós vásárlásról lehetett szó.

A 24.hu birtokában lévő adatok szerint a CÖF-fel egy címre bejegyzett Kövess minket 2022 Kft. négy részben vásárolt kampányokat a nyáron (a megadott összegek listaárak):

  • az Adboard Kft.-nél 130,2 millió forintért,
  • a Pannon Plakátnál 7,1 millióért,
  • a Publimontnál 408 millióért,
  • a Publimont City Lightnál 520,5 millióért.

Mindez összesen 2984 megjelenést tartalmazott: 1735 citylightot, illetve több mint 1200 óriásplakátot.

A lap információi szerint a

Kövess minket 2022 Kft.-t 2021-ben alapították. A cégnek az első évében 121 millió forint vesztesége volt, tavaly pedig 177 millió mínusz volt az adózott eredménye.

A lap megkereste a múlt év végéig 300 milliós veszteséget termelő céget, arról érdeklődve, hogy miből finanszírozták a vélhetően több száz milliós kampányt, de nem reagáltak megkeresésükre.

(Borítókép: Kaszás Tamás / Index)